تبیان، دستیار زندگی
تأثیر لقمه حرام در حیات انسان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأثیر لقمه حرام در حیات انسان

لقمه حرام که درد بسیار بزرگی است، موجب قبول نشدن نماز، اجابت نشدن دعا، قضا شدن نماز و ... در زندگی انسان می شود.

title

به گزارش تبیان به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین حکمت حکیمی فر، خطیب جمعه توپ آغاج در جمع مردم روزه دار این شهر، اظهار کرد: اکثر معضلات امروز جامعه ما که به آن مبتلا می شویم نشأت گرفته از مال و لقمه حرام است.
وی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص)، لقمه حرام را درد بسیار بزرگی دانست و بیان کرد: لقمه حرام که درد بسیار بزرگی است، موجب قبول نشدن نماز، اجابت نشدن دعا، قضا شدن نماز و ... در زندگی انسان می شود.
امام جمعه توپ آغاج با اشاره به روایت دیگری از پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند «لقمه حرام سه مورد را در انسان به نمایش می گذارد: هر کس لقمه حرام بخورد تا چهل روز نمازش مورد قبول خداوند متعال قرار نمی گیرد، لقمه حرام تا چهل روز نمی گذارد که دعای انسان اجابت شود، گرفتاری های عدیده ما در این مورد است که دعا و عبادت می کنیم ولی ذره ای در ما تأثیر گذار نیست».
حجت الاسلام حکیمی فر گفت: اگر خدای نکرده لقمه حرام در یک خانه باشد دیگر در آن خانه تربیتی صورت نخواهد گرفت و از همین خوردن لقمه حرام، گوشت در بدن انسان می روید و جهنم الهی بر وی واجب می شود.
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: لقمه حرام همانند آهن ربایی است که تمام بدی ها را به سوی خود جذب می کند و این بدی ها را انسان نمی تواند مورد شمارش قرار دهد، یعنی اگر فکر این را بکند که بدی هایی که از لقمه حرام می آید بی شمار هستند دیگر به سوی آن نمی رود، از جمله این موارد بد این است که صدقه می دهد اما مورد قبول خداوند یگانه و یکتا قرار نمی گیرد، اگر بنده هم آزاد کند باز هم مورد  قبول خداوند نیست و اگر هم به مکه برود نه تنها حج واجب وی قبول درگاه نمی شود بلکه حج عمره اش هم مورد قبول نیست و به همین ترتیت ذره ذره نعمات خداوند را برمی دارد و توشه آخرت او هم از همان لقمه حرام است.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.