تبیان، دستیار زندگی
بازیگرسالاری در سینمای ایران بی معناست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگرسالاری در سینمای ایران بی معناست

title

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما در خصوص اینکه آیا سینمای ایران در یک دهه اخیر شاهد بازیگر سالاری یا کارگردان سالاری بوده گفت: بازیگر سالاری در سینمای ما وجود ندارد؛ چون فیلم به طور کامل دست کارگردان است و هرکاری دلش بخواهد انجام می دهد. اوست که میزانسن می‌دهد، دکوپاژ می‌کند، لانگ‌شات می گیرد و ... . البته باید توجه داشت ستاره در سینما پدیده اجتناب ناپذیری است و در همه جای دنیا وجود دارد. از طرفی فیلم باید ستاره داشته باشد. پس این دلیل نمی شود بگوییم در سینما بازیگر سالاری شده، اصلا چنین چیزی نیست.

وی افزود: ستاره نیاز سینما است؛ همانطور که تیم فوتبال بدون ستاره معنی ندارد و فعل و انفعالاتش مهم نخواهد بود.وی در پاسخ به این سوال که ستاره ها تا چه حد حق انتخاب دارند، بیان کرد: این ستاره ها انتخاب می شوند. چنانچه بزرگترین ستاره های ایران و جهان و کسانی که استثناء بودند، همیشه انتخاب می شدند. در نهایت باید گفت کارگردان مهر و امضای فیلم است.

تهیه کننده «پل خواب» از دلیل همکاری با کارگردان های کار اولی اینطور گفت: در ابتدا تمایل دارم فرهنگ جامعه از طریق سینما که پدیده‌ای سمعی بصری است بالاتر برود و بعد اینکه هرچه کارگردان های خوب بیشتر شود، فرهنگ جامعه بالاتر خواهد رفت. این رشد به جایی رسیده که مردم سینما را می فهمند و دلیل آن خوب و خلف بودن نسل جدید سینمای ماست.کوثری ادامه داد: خوشبختانه سینمای ما از وجود کارگردان های جوان خالی نمی شود. من نیز به نوبه خود به آنها کمک خواهم کرد تا پا به میدان سینما و فرهنگ بگذارند و شخصی تاثیر گذار شوند.








خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .