تبیان، دستیار زندگی
حفظ حرمت ماه رمضان وظیفه تمام مسلمانان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حفظ حرمت ماه رمضان وظیفه تمام مسلمانان است

رمضان

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  درخطبه های نماز جمعه این هفته، گفت: تظاهر به روزه خواری معصیت بزرگی است که موجب خشم خداوند می شود و در جامعه ای که به صورت علنی مردم مرتکب گناه شوند عذاب های الهی نازل می شود.

وی، با تاکید بر قرائت قرآن در ماه رمضان، افزود: مردم از مراسم جمع خوانی استقبال کنند زیرا ثواب قرائت قرآن در ماه رمضان بسیار زیاد است و ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم برابر با ختم قرآن می باشد و در مکانی که چندین هزار نفر گردهم می آیند و قرآن می خوانند موجب نزول رحمت الهی می شود.

حجت الاسلام قریشی خاطر نشان کرد: در خانه ای که قرآن قرائت شود برکت خداوند به آن خانه نازل می شود بنابراین مردم باید فرزندان خود را در این ماه پربرکت به خواندن قران تشویق کنند تا جلب رضایت الهی به بالاترین درجات سعادت و کمال ابدی دست یابند.

این مسئول، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شئرای اسلامی ،اظهار داشت: زمان گذرا است و فردی که با رای مردم به عنوان نماینده انتخاب می شود و قسم می خورد که  محافظ منابع ملی باشد باید در راه خدا قدم برداشته و در راستای حل مشکلات مردم کوشا باشد تا در قیامت بتواند پاسخ گویی اعمالش باشد.

وی اضافه کرد:  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید معضل بیکاری در جامعه ریشه کن شود زیرا داشتن جامعه ای با این همه جوان بیکار در شان جمهوری اسلامی نیست مسئولان و مردم باید در این راستا هم گام باشند متاسفانه در جامعه کنونی ما بسیاری از خانم ها در مشاغل مختلف بر سر پست هستند در حالیکه  به جزء مراکز در مانی و آموزشی و برخی از مشاغل دیگر خانم ها باید در منازل مدیریت خانواده را بر عهده گیرند زیرا مهم ترین وظیفه بانوان تربیت فرزند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه با کار خانم در بیرون از منزل شیرازه خانواده بهم می خورد، عنوان کرد: باید در بیش تر پست ها آقایان سرکار باشند تا با حل مشکلات بیکاری، جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند.

وی، با دعوت از مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات، تصرح کرد: برای اینکه تقوای الهی در وجود انسان رسوخ کند خداوند روزه را بر مسلمانان واجب کرده است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.