تبیان، دستیار زندگی
ماه رمضان و بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از غفلت است/ برجام نتوانست از فشار آمریکا علیه ایران بکاهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان و بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از غفلت است/ برجام نتوانست از فشار آمریکا علیه ایران بکاهد

روزه

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز(21 خرداد) در خطبه های نماز جمعه همدان گفت: رمضان ماه میهمانی خدا و نزول قران است که در آن برای اندیشیدن به کردار زمانی مناسب است و بهترین فرصت برای خودسازی و دوری از غفلت است.

وی افزود: رمضان ماه خودسازی است و کلمه «رمض» به معنای سوزاندن است و در این ماه خدای بزرگ گناهان بندگانش را می بخشد و انسان باید به‌گونه‌ای در این ماه رفتار کند که عمل و کردارش از روزه‌داری‌اش خبر دهد.

وی با بیان اینکه افرادی که در فضای مجازی روزه داران را به تمسخر می گیرند باید در روز قیامت 50 هزار سال تشنگی بکشند، تصریح کرد: گرسنگی و تشنگی این روزها در ایام ماه مضان ما را باید به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بیندازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز کرد: بر طبق روایتی، اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشود باید منتظر بماند تا در حج و صحرای عرفات، نسیم رحمت الهی به سوی او بوزد.

آیت الله محمدی خاطرنشان کرد: در این ایام همه آحاد جامعه باید به یاد فقرا و گرسنگان باشند چرا که حتی آنان طعامی برای سحر و افطار خود ندارند و این در حالیست که برخی از افراد در رفاه کامل به سر می برند.

وی گفت: عمل به قرآن کریم باید لازمه زندگی ما قرار گیرد و تمام اختلاس ها، طلاق ها، دزدی ها، مشکلات اقتصادی و اجتماعی عمل نکردن به دستورات قرآن کریم است.

وی بیان کرد: انسان زمانی رستگار می شود که از همه افت های نفس اماره رهایی پیدا کند و روزه داری به معنای تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید زبان، مو و تمام اعضای بدن هم روزه باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که نباید فریب آمریکا و خنده‌های دروغین آن را خورد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها وعده کرده بودند که بعد از برجام فشار از روی ایران برداشته می‌شود در صورتی که در عمل شاهد تداوم این فشارها هستیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.