تبیان، دستیار زندگی
لزوم توجه به صحیح خوانی قرائت نماز در ماه مبارک رمضان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم توجه به صحیح خوانی قرائت نماز در ماه مبارک رمضان

نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر اسدی امروز (21خرداد) در مصلی بیرجند با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی است که باید بهترین استفاده را از آن ببریم، افزود: بدبخت کسی است که نتواند از فرصت ماه رمضان استفاده کند و آمرزیده نشود.

وی با اشاره به اینکه تشنگی و گرسنگی کشیدن در ماه رمضان برکاتی دارد که از ان غافل هستیم، گفت: رمضان ماه آزادی از آتش جهنم است که با نماز و روزه حاصل می شود و این ماه شادی آور هم هست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهر بیرجند در ماه مبارک رمضان زمینه تبیلغ معنوی برای استفاده مردم و آشنایی با معارف دینی وجود ندارد، افزود: در سطح شهر یک مکان مناسبی که یک خطیب توانمند در آن سخنرانی کند و باعث آشنایی مردم با معارف دینی شود وجود ندارد و تنهابه برنامه دوره های قرآن و آن هم فقط قرائت قرآن بسنده شده است.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه در این ماه باید جلساتی با محوریت صحیح خوانی نماز برگزار شود، افزود: چه خوب است که در دوره های قران علاوه بر قرائت قرآن، مقداری از آن جزء قرائت شده تفسیر هم شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دوره های قرآن سطح شهر خویشاوندی است و ممکن است در دوره ای خواهران هم قرائت داشته باشند، گفت: شنیدن صدای زن برای نامحرم مشکل دارد، لذا نباید خواهران در مجلسی که مردم نامحرم وجود دارد قرآن را قرائت کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه رمضان، ماه عبادت و خودسازی است، خاطرنشان كرد: باید یک تحولی در خودمان ایجاد کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را در این ماه جدی بگیریم.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه توجه به محرومین و مستضعفین باید در برنامه ماه رمضان ما باشد، افزود: گاهی مشاهده می شود که در بین اقوام و همسایگان خودمان افراد مستضعفی هستند که لازم است به آنها توجه ویژه داشته باشیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.