تبیان، دستیار زندگی
تأسیس شبکه گسترده مبلغان دانشگاهی در سطح کشور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأسیس شبکه گسترده مبلغان دانشگاهی در سطح کشور

تأسیس شبکه گسترده مبلغان دانشگاهی در سطح کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌اله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت‌وگو با تبیان به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: یک سال پیش موضوع تشکیل کانون دانش‌آموختگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به‌عنوان تشکیلات وابسته تصویب شد.

وی افزود: حدود 15 سال است که حوزه تأسیس شده است، به تدریج دانش‌آموختگان اضافه می‌شوند و باید فراخوان شود تا تمام کسانی که در دوره‌های علمی و تربیتی حوزه شرکت کرده‌اند ثبت نام کنند. ما سامانه آماری از آن‌ها نداریم، سامانه آماری مجازی و سامانه اتوماسیون آموزشی ما از سال 90 ثبت شده و اطلاعات دانش‌آموختگان قبل از سال 90 در دسترس نیست. یک فراخوان ملی انجام می‌شود و افراد ثبت نام می‌کنند و در آینده یک نشست سراسری نیز در پایتخت برگزار خواهیم کرد که امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان مقدمات آن انجام شود.

حریزاوی بیان کرد: از بین فارغ‌التحصیلان یک شورای مرکزی انتخاب می‌شود، برنامه‌هایی را برای خود تعیین می‌کنند، همچنین ان‌شاءالله اساسنامه‌ای را برای کانون تهیه و تدوین می‌کنند.

وی گفت: اصل تصویب کانون مصوب شده ولی از لحاظ اجرایی هنوز کارهایش انجام نشده، فراخوان مختصری در بعضی از مراکز اعلام شده، عده‌ای از فارغ‌التحصیلان پنج سال گذشته را شناسایی کرده‌ایم ولی امیدواریم دانش‌آموختگان تمام سال‌های قبل از 90 را بتوانیم فعال کنیم.

اعلام فراخوان از طریق مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ابراز کرد: فراخوان به شکل داخلی اعلام شده و در مراکز حوزه انجام می‌شود، هم‌اکنون فراخوان‌ها اعلام شده است. هر شخصی از هر حوزه‌ای که فارغ‌التحصیل شده برای ثبت اطلاعات خود به همان‌جا مراجعه کند، چون کانال ارتباطی ما در سطح کشور مراکز حوزه هستند، از طریق مراکز این فراخوان انجام می‌شود.

تأسیس شبکه گسترده مبلغان دانشگاهی در سطح کشور

حریزاوی با اشاره به کارکرد کانون دانش‌آموختگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، بیان کرد: کارکرد کانون فارغ‌التحصیلان این است که ما به‌دنبال افزایش جامعه مبلغان دانشجو هستیم، دانشجویانی که تحصیلات علوم اسلامی‌شان را نزد ما به پایان رسانده‌اند و هم‌اکنون مشغول خدمت در نهادها و مجموعه‌های مختلف کشور هستند باید نسبتشان را با فعالیت‌های تبلیغی که برای دین و انقلاب می‌خواهند انجام بدهند تعریف کنند، آسیب‌هایی که پیش راهشان بوده و توفیقاتی که داشته‌اند را گزارش دهند و یک هم‌افزایی صورت بگیرد. ما به‌دنبال تأسیس یک شبکه گسترده مبلغان دانشگاهی در سطح کشور هستیم.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .