تبیان، دستیار زندگی
در اولین دعای توسل ماه مبارک رمضان 95 ، «مهدی طهماسبی» خادم مسجد صاحب الزمان (عج) در جمکران با تن سوخته اش از میمهمانان پذیرایی کرد. وی که در دفاع از حریم اهل بیت (علیه السلام) شهید شد به دفعات از دوستانش خواسته بود تا برای شهادتش دعا کنند و بالاخره دوشنب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمانی خادم جمکران

در اولین دعای توسل ماه مبارک رمضان 95 ، «مهدی طهماسبی» خادم مسجد صاحب الزمان (عج) در جمکران با تن سوخته اش از میهمانان پذیرایی کرد. وی که در دفاع از حریم اهل بیت (علیه السلام) شهید شده است به دفعات از دوستانش خواسته بود تا برای شهادتش دعا کنند و بالاخره دوشنبه 17 خردادماه با شهادتش به استقبال ماه رمضان رفت.

مصاحبه: سامیه امینی- بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید مهدی طهماسبی

شهید «مهدی طهماسبی» فرزند سرهنگ بازنشسته سپاه ناحیه مسجدسلیمان عبدالکریم طهماسبی است که از قم به شام اعزام  شده بود. شهید طهماسبی همیشه می گفت: «سعادت ما در سه چیز است: نماز اول وقت، احترام به والدین و اینکه بتوانیم پهلوان باشیم.»
عجب شبی بود، اولین افطار ماه رمضان را مهمان خادم مسجد جمکران بودیم که با تنی سوخته پذیرایی کرد، اما عجیب تر اهداکنندگان این هدیه به عمه امام زمان بودند که چه صبورانه از خوزستان با تن خاکی روزهای دفاع مقدس، مدافع حریم آل الله را بدرقه کردند. پدری که حتی پیراهن مشکی نپوشید.
شب چهارشنبه مسجد صاحب الزمان واقع در محله جمکران میزبان خادم دل سوخته و تن سوخته خود بود، مهمانی که به دعای توسل هر هفته شوری دیگر داده بود.
عبدالکریم طهماسبی پدر این شهید مدافع حرم مدت 48 ماه جبهه بود. او خود از تبار خوزستان و شهر مسجد سلیمان است و 20 درصد جانبازی دارد. پدر مهدی می گوید از همان زمان سعی کردم با نان حلال پرورشش دهم.

پدر شهید طهماسبی می گوید: «تمام خادم ها را قسم داده بود تا برای شهادتش دعا کنند و مرتب به من می گفت: «شما دعا می کنید من شهید نشم. دعای شما نمی گذاره شهید شم. همه دوستام شهید می شن چطور می شه که شهادت نصیب من نمیشه؟» دوستی به نام «ابراهیم عشریه» داشت که از بچه های مازندران و اهل نکا بود؛ وقتی شهید شد مهدی من هم بی تاب شد تا به این سفر آخری که رفت و شهید شد

طهماسبی ادامه می دهد: آقا مهدی خادم افتخاری مسجد جمکران بود و هفته ای یک بار به صورت افتخاری، خادمی زائران محترم را انجام می داد و تا الان چندین بار برای دفاع از حرم خانم حضرت زینب سلام الله علیه به سوریه رفته بود. در سفر آخر پس از طی پیاده روی مسیر نجف به کربلا، نذر می کند و  از آقا ابی عبدالله علیه السلام می خواهد تا وساطت عفو گناهانش را در درگاه الهی کنند تا مدافع حرم خواهرشان شود و بالاخره هم به شهادت رسید.
این پدر شهید درباره نحوه شهادت فرزندش می گوید: ظاهراً ماشین حامل مهمات بوده که توسط موشک تابه ای ماشین آتش می گیرد و مهدی به مقام شهادت می رسد.
به گفته پدر، مهدی فرزند ارشد خانواده و عاشق شهادت بود.
 نه تنها در رخ این پدر اثری از غم و شکوائیه دیده نمی شد و پیراهن مشکی بر تن نداشت که همسر جوانش هم آرام بود. شهید طهماسبی دو فرزند پسر دارد که پسر بزرگش امسال به کلاس اول می رود اما تنها.
پسرش کمی بی تاب بابا بود اما بی قراری او هم تنها از سن کمش بود وگرنه آرامش را در او هم می شد یافت. فرزند کوچکی که هر هفته با پدر و مادر برای دعا به مسجد می آمد و کناری می نشستند تا بابا خدمت زائران مولا را کنند. فرزند شهید امشب بابا را روی دست خادمان نگاه می کند که تن سوخته اش را تشیع می کنند که اولین شب چهارشنبه ماه رمضان امسال را با خون خود از زائران پذیرایی می کند. پسر کوچک شهید نیز شیرخواری بیش نیست.

شهید مهدی طهماسبی

طهماسبی می گوید: تمام خادم ها را قسم داده بود تا برای شهادتش دعا کنند و مرتب به من می گفت: «شما دعا می کنید من شهید نشم. دعای شما نمی گذاره شهید شم. همه دوستام شهید می شن چطور می شه که شهادت نصیب من نمیشه؟» دوستی به نام «ابراهیم عشریه» داشت که از بچه های مازندران و اهل نکا بود؛ وقتی شهید شد مهدی من هم بی تاب شد تا به این سفر آخری که رفت و شهید شد.
او که عاشق بی بی زینب سلام الله علیه بود این سفر را با غسل شهادت از مسیر کربلا عازم شد و روزه گرفت تا امضای شهادتش را از اباعبدالله علیه السلام بگیرد. روزه گرفت و خواست تا از معاصی پاک شود و مقام سربازی دفاع از حرم نصیبش شود.
این پدر بجای گلایه و زاری خدا را شکر می کند که فرزندش این راه را انتخاب کرده و شهادتش پذیرفته شده است.
گفتنی است: مراسم تشییع شهید «مهدی طهماسبی» روز جمعه 21 خردادماه بعد از اقامه نماز جمعه در قم برگزار می شود.
این مراسم از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه تا چهارراه برگزار خواهد شد؛ سپس پیکر شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام به خاک سپرده می شود.
همچنین مراسم وداع با شهید پنج شنبه شب 20 خرداد هم زمان با قرائت زیارت جامعه کبیره در شبستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه برگزار می شود.