تبیان، دستیار زندگی

علائم عجیب و غریب بیماری قلبی

شیوع روز افزون بیماری قلبی در جهان ، آن را به قاتل شماره‌ی یک انسان در بسیاری از کشورها تبدیل کرده است، در حالی که می‌توان قبل از آن که خیلی دیر شود، بیماری قلبی را تشخیص داد. اما برای بسیاری از مردم اولین نشانه‌ی این بیماری، مرگ ناگهانی یا سکته‌ی قلبی است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

علائم بیماری قلبی، قلب،
حفظ مقادیر مناسب کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون، تا حد زیادی موجب مصون ماندن شما در برابر بیماری‌های قلبی می‌شود و به همین دلیل یکی از آزمایشاتی که برای بررسی سلامت قلب پیشنهاد می‌شود، بررسی چربی و قند خون می باشد.

اما به جز این موارد، گاهی دلایل دیگری نیز برای ابتلا به مشکلات قلبی وجود دارد که ما کاملا از آن ها بی‌خبریم. همین امر باعث شده است افرادی که سابقه هیچ نوع افزایش چربی و قند خون نداشته اند، ولی به مشکل قلبی مبتلا شده اند شگفت زده شوند.

بوی بد دهان

اگر دچار بوی بد دهان هستید (در صورتی که ناشی از بیماری لثه باشد)، احتمالا این تنها خانواده‌ی شما نیست که آزار می‌بیند، بلکه قلب‌تان نیز در عذاب است. بیماری لثه موجب گسترش التهاب و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی خواهد شد.

اگر طول انگشت حلقه و انگشت اشاره یکی باشد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی در 40 و 50 سالگی افزایش می‌یابد



خمیازه کشیدن هنگام ورزش

با وجود تحقیقات بسیار گسترده ی متخصصان، خمیازه هنوز مرموز باقی مانده است. اما برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که خمیازه کشیدن موجب اکسیژن رسانی بهتر به مغز و خنک شدن آن خواهد شد.

بنابراین اگر هنگام ورزش مخصوصا در هوای گرم مدام خمیازه می‌کشید، نشان می‌دهد که فرآیند اکسیژن رسانی به مغز به خوبی انجام نمی‌شود و شما ناچار هستید برای جبران این کمبود، خمیازه بکشید و این خود نشان از این دارد که قلب کارش را برای اکسیژن رسانی به اندام‌ها به خوبی انجام نمی دهد.

احساس سرگیجه در حالت ایستاده

آیا تا به حال هنگام ایستادن، احساس سرگیجه ناگهانی داشته‌اید؟ دلیل این امر کاهش خون‌رسانی است و حدود یک یا دو ثانیه طول می‌کشد و تقریبا برای اغلب مردم پیش می‌آید، اما اگر برای چند دقیقه این حالت را داشته باشید در حالیکه کمتر از 55 سال سن دارید مشکلی در جریان خون‌تان وجود دارد. افرادی که این مشکل را تجربه می‌کنند، با احتمال 54 درصد دچار نارسایی قلبی هستند.

انگشت حلقه هم اندازه‌ی انگشت اشاره

اگر طول انگشت حلقه و انگشت اشاره یکسان باشد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی در 40 سالگی و 50 سالگی افزایش می‌یابد. یک مطالعه‌ی جدید نشان داد اگر انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره باشد، نشان می‌دهد فرد در دوران جنینی در معرض میزان بالای هورمون تستوسترون قرار داشته است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد که البته این موضوع در مورد آقایان صادق است.

پوست شفاف و صاف در نوجوانی

وجود آکنه‌ی زیاد در پوست مردان در دوران نوجوانی، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری را تا 33 درصد کاهش می‌دهد. سطح بالای هورمون تستوسترون خون موجب بروز آکنه شده و از طرفی از شما در برابر ابتلا به بیماری قلبی در بزرگسالی محافظت می‌کند.

وجود چین و چروک در لاله گوش

اگر حتی هیچ کدام از علائم شایع بیماری قلبی را ندارید، لاله‌ی گوش می‌تواند نشان دهد که قلبتان آن طور که باید خوب کار می‌کند یا خیر! این اولین بار نیست که ارتباط بین لاله‌ی گوش و بیماری قلبی ثابت می‌شود. چروک‌های گوش ممکن است نشانه انسداد شریانی باشد که با مشکل قلب در ارتباط است.


 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.