تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت روز جهانی کودک، ویژه نامه ای برای فرزندان شهدای لشکر فاطمیون با عنوان «شکوفه های شهید» چاپ و منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار«شکوفه‌های شهید» برای فرزندان شهدای مدافع حرم

شکوفه های شهید

به مناسبت روز جهانی کودک، ویژه نامه ‏ای برای فرزندان شهدای لشکر فاطمیون با عنوان «شکوفه های شهید» چاپ و منتشر شد.

در این ویژه نامه مطالب متنوعی از جمله داستان های خواندنی، شعر، جدول، قصه هایی از فرزندان شهدای مدافع حرم و تصاویر شهدای مدافع حرم و کودکانشان از بخش های اصلی به چاپ رسیده است.

این ویژه نامه در ۲۰ صفحه تمام رنگی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و به تهیه کنندگی محمدفرخار و همکارانش در ۵ هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

ویژه نامه شکوفه شهید در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان که دارای بیشترین مهاجران افغانستانی است توزیع و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت

در قسمتی از این ویژه نامه، مطلبی با عنوان «خدا مهربان است» به چاپ رسیده است که در آن می خوانیم:

سلام! نام من سارا است. مادرم افغانستانی و پدرم سوری است. آن ها هر دو دکتر هستند. وقتی در دانشگاه شهر اصفهان درس می خواندند، با هم عروسی کردند. من در ایران به دنیا آمدم، بعد آمدیم به سوریه. در منطقه «نبل الزهراء» ی شهر حلب. وقتی که جنگ شروع شد، محاصره شدیم. چند سال در محاصره بودیم. پدر و مادرم به مردم کمک می کردند. زمستان دوسال پیش برف زیاد باریده بود. هیچ وسیله ای برای گرم شدن نداشتیم. شب ها خیلی سرد می شد. مادرم اول مرا داخل پلاستیک می پیچاند، بعد هم پتویی کلانی را رویم می انداخت تا در خواب یخ نزنم.

روزهای اول جنگ، از صدای انفجار می ترسیدم. بعد کم کم عادت کردم. وقت جنگ...


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .