تبیان، دستیار زندگی
محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان چهارمحال وبختیاری برگزار می‌شود

محافل انس با قرآن

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(علیهم السلام) ـ ابنا ـ‌ حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه ماه رمضان تجلی‏‌گاه قرآن و ماه انس با قرآن است و روزه‏‌داران مؤمن باید با تلاوت قرآن انس بگیرند و با تدبر در آیات قرآن و بهره‏‌گیری فکری و عملی از مفاهیم قرآن بر رشد و تکامل ملکوتی خود بیفزایند اظهار داشت: به همین منظور اداره‌کل اوقاف استان با برپایی محافل انس با قرآن کریم در اماکن متبرکه در طول ماه مبارک رمضان تمامی سعی و تلاش خود را برای انس بیشتر مردم خداجوی استان با این کتاب الهی به کار خواهد گرفت.

عزیزی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از دستگاه های دست اندرکار فعالیت ها و مسابقات قرآنی ،دعوت از قاریان برجسته ایرانی و مصری برای حضور در محافل قرآنی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است گفت: : برگزاری محافل انس با قرآن در زمینه ترغیب جوانان و حضور موثر و فعال این قشر در مساجد و شرکت در نماز جماعت تاثیر بسزایی برای جامعه و قشر جوان دارد.

وی اظهارداشت: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین اللملی از جمله برنامه های اداره اوقاف است که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان چهارمحال وبختیاری در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی، 2 محفل انس با قرآن کریم با حضور نخبه قرآنی کشور حامد ولی زاده نفر اول سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روز ششم ماه مبارک رمضان در محل حسینیه اعظم شهرکرد قبل از نمازمغرب وعشاء و زندان مرکزی شهرکرد بعد از افطار برگزار می گردد.

وی در ادامه افزود: 4 محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاری بین‌المللی فتحی عبدالرحمن از کشور مصر، در روز چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان در شهرهای بن ،طاقانک،شهرکرد(اشکفتک) وبروجن برگزار می گردد.

عزیزی در پایان نیز اضافه کرد: جلسات ترتیل‌خوانی، جزءخوانی و تفسیر قرآن نیز در روزهای ماه مبارک رمضان در 20 بقعه شاخص استان و مکان های مذهبی قبل از نماز مغرب وعشاء برپا می‌شود.

* 60 مبلغ دینی به بقاع متبرکه چهارمحال وبختیاری در ماه رمضان اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینكه بركات ماه مبارك رمضان برای همه ما یک سرمایه معنوی است، افزود: هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به اعزام مبلغان دینی در قالب طرح ضیافت الهی به امامزادگان و مناطق محروم استان می‌کند.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامورخیریه چهارمحال وبختیاری هدف از اعزام مبلغان را نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی بیان کرد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش و به منظور ترویج سنت حسنه وقف و بصیرت افزایی، امسال 60 مبلغ دینی از استان قم به امامزادگان و بقاع متبركه استان اعزام می شوند.

گرجی اضافه كرد: این مبلغان وظیفه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات مردم در خصوص مسائل دینی، مراسم قرائت و تفسیر قرآن و ... را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان چهارمحال وبختیاری توزیع کتابچه، بروشور، اجرای برنامه هایی همچون برگزاری دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر كشوری و نیز قاریانی از كشور مصر، اطعام دهی به ایتام در شبهای قدر و برپایی سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در سطح اماکن مذهبی استان چهارمحال وبختیاری ذکر کرد.

…………..
پایان پیام/ 270

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .