تبیان، دستیار زندگی
همان طور که با دیدن اولین جوانه و آمدن پرستوها، متوجه رسیدن بهار می شویم، می توانیم شروع فصل تابستان را هم با جمله معروف مامان..حوصله ام سر رفته.. علامت گذاری کنیم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابستان اوقات فراغت

تابستان اوقات فراغت


همان طور که با دیدن اولین جوانه و آمدن پرستوها، متوجه رسیدن بهار می شویم، می توانیم شروع فصل تابستان را هم با جمله معروف مامان..حوصله ام سر رفته.. علامت گذاری کنیم. تعطیلات تابستانی اصولا برای همه، به غیر از صبورترین، خلاق ترین و بگذارید صادقانه بگوییم، ثروتمندترین والدین، دردسری بزرگ به شمار می رود.

والدین بدون این که متوجه شوند، برای هرچه بهتر گذشتن تعطیلات و با تهیه کتاب و لوازم سرگرمی، غذا خوردن در رستوران، خوردن بستنی و دعوت از دوستان فرزندانشان و از سفرهای داخلی گرفته تا پیک نیک های کوچک و بزرگ و کلاس های تقویتی و تفریحی، پول زیادی خرج می کنند. 
 
بنا به نظر کارشناسان، برنامه ریزی برای کل تابستان بسیار موفق تر از برنامه ریزی روزانه است. این شیوه ذهنی آسوده تر برای والدین به همراه خواهد داشت و کودکان نیز میدانند که چه برنامه هایی در انتظارشان است و با علاقه بیش تری خود را با والدین همراه می کنند.

اما نباید فراموش کنید که این برنامه ریزی باید با مشورت اعضای خانواده انجام شود، تصمیمات آمرانه و خودخواهانه همواره موجب اختلاف خواهد شد.

در ضمن برنامه های ساده و ارزان می توانند به اندازه تفریحات پرخرج جذاب و مفرح باشند، نکته مهم این است که قصد ما از اجرای آن ها رفع تکلیف نباشد و همه با خوشی و خورویی در آن ها شرکت کنیم.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان
فرآوری:مرجان سلیمانیان،تنظیم:نیلوفر یاقوتی