تبیان، دستیار زندگی
زیبایی، مقوله ی بسیار پیچیده ای است زیرا همه ی ما نگرش های متفاوت و گوناگونی درمورد آن داریم و طبیعتا به شیوه های مختلفی نیز احساسش می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه هر روز زیبایی ام را احساس کنم؟

زیبایی، مقوله ی بسیار پیچیده ای است زیرا همه ی ما نگرش های متفاوت و گوناگونی درمورد آن داریم و طبیعتا به شیوه های مختلفی نیز احساسش می کنیم.

هدی بانکی - بخش زیبایی تبیان
زیبایی ، لبخند

اما واقعیت فراموش شده این است که هیچ ایرادی ندارد متفاوت باشیم، اختلالات و مشکلاتی داشته باشیم و مرتکب اشتباه شویم.
طبیعی است که هر روز صبح که بیدار می شویم احساس زیبایی نکنیم و گاهی هم احساس زشت و بی قواره بودن کنیم و فکر کنیم اصلا جذاب نیستیم. با این حال، ترفندهایی وجود دارد که به ما کمک کند احساس شادابی، زنده بودن، درخشش و زیبایی کنیم.

1. جادوی صبحگاهی

سعی کنید صبح ها زوتر بیدار شوید تا چند دقیقه وقت داشته باشید به خودتان رسیدگی کنید. کارهای ساده ای مثل مرتب کردن موهای تان، سوهان کشیدن به ناخن ها و یا گرفتن دوش آب گرم. خیلی خوب است که هنگام صبحانه خوردن برای خودتان شمعی روشن کنید و قبل از این که از خانه خارج شوید به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید. فقط برای خودتان و به خاطر دل خودتان یک کار قشنگ انجام دهید، به لباس های زیرتان اهمیت دهید، عطر مورد علاقه تان را بزنید و از هرچیزی که حس خوبی به شما می دهد استفاده کنید.

2. لبخند بزنید

اگر می خواهید احساس زیبایی کنید، جوری فکر کنید که افکارتان هیجان بیافرینند، یعنی دست کم گرفتن خودتان را ترک کنید و تصورات مثبت درباره خودتان داشته باشید. دیگر به خودتان نگویید: زیبا نیستم، لاغرم، چاقم، شیک نیستم،.... خودتان را قشنگ، جذاب، باشکوه و دوست داشتنی بدانید، شما همین صفات را به کسی که دوستش دارید نسبت می دهید، این طور نیست؟ پس چرا به خودتان نسبت ندهید؟

بله، کلیشه ای شده اما ارزش تکرار کردن را دارد، لبخند بزنید، لبخند بزنید و لبخند بزنید، حتی اگر حسش هم نمی کنید. مطمئن باشید به زودی آن را احساس خواهید کرد و زیباتر خواهید شد. خیلی از ما از اینکه به غریبه ها لبخند بزنیم خجالت می کشیم، اما بچه ها موجودات متفاوتی هستند، هر کجا کودکی دیدید حتما به او لبخند بزنید، با او تماس چشم برقرار کنید و عشق تان را برایش بفرستید. این، بهترین حس دنیاست!

3. یک چیز درخشان و با تلالو با خود حمل کنید

کمی جلوه و درخشش، احساس فوق العاده ای به شما می دهد تا زیبا و جذاب بودن را حس کنید. این درخشش می تواند ناشی از لاک ناخن تان باشد یا یک تکه جواهر روی انگشتان تان و یا حتی یک کیف دستی کوچک با قفل زیبا و درخشانی که روی آن خودنمایی می کند. خودتان را با رنگ های موردعلاقه تان محصور کنید، این خیلی موثر است.

4. غذاهای سالم و مغزی بخورید

از تمام تنوعات غذایی بهره ببرید و مطمئن باشید اگر در غذایی که می خورید رنگ سبز به خوبی جلوه کند احساس خیلی خوبی خواهید داشت، رنگ سبز و زرد و قرمز سبزیجات شگفت انگیز! غذاهای نارنجی خوشمزه و لذیذاند و غذاهای بنفش هم فوق العاده اند! وقتی غذاهای خوب می خورید، علاقه به خودتان را بیشتر احساس می کنید و نسبت به پیرامون تان هم حس بهتری پیدا می کنید. غذای خوب به شما انرژی و قدرت می دهد!

5. ورزش کنید

وقتی ورزش می کنید، به برافروختگی و تابشی می رسید که انگار فراتر از این دنیاست! شاید برای تان پیش آمده باشد روزی که ورزش کرده اید، تعریف های بیشتری از زیبایی و جلوه تان از جانب دیگران شنیده باشید، ورزش، زیباترتان می کند!

6. دفتری برای عقایدتان داشته باشید

عقایدتان را درمورد هرچیزی یادداشت کنید، هرزمان که وقت آزاد داشتید و حس کردید چیزی در درون تان از نگرش و طرزفکرتان نشات می گیرد، ثبتش کنید، روح تان به این ابراز نیاز دارد. مهم نیست موضوعش چیست یا چقدر اهمیت دارد، مهم این است که نظر شما مهم است! همیشه حتی در سخت ترین و طاقت فرساترین شرایط هم چیزهای زیبایی در اطراف تان وجود دارد که ارزش تامل کردن را داشته باشد، چیزی که حتی منحصربفرد است، پس حس مثبت تان را درموردش بنویسید تا بیشتر احساس زیبایی کنید.

7. خودتان را اساسا و عملا بپذیرید

شما همان چیزی هستید که فکر می کنید و همان طوری به نظر می رسید که نگاه می کنید. شما انسانید و منحصربفرد، هیچ کس دیگری روی کره ی زمین شبیه شما نیست و بدون هدف هم آفریده نشده اید، شما تصادفی نیستید. فرقی نمی کند ظاهرتان چطور است، این طور برای تان برنامه ریزی شده و باید آن چه را هستید بپذیرید و به آن احترام بگذارید، به خودتان اعتماد کنید!

8. یک نامه عاشقانه به خودتان بنویسید

شاید برای تان پیش آمده باشد روزی که ورزش کرده اید، تعریف های بیشتری از زیبایی و جلوه تان از جانب دیگران شنیده باشید، ورزش، زیباترتان می کند!

خیلی خوب است که هر روز پیش از بیرون رفتن از خانه، یک یادداشت عاشقانه برای خودتان روی دیوار یا روی آینه بگذارید. برای خودتان گل بخرید، لیستی از چیزهایی که دوست دارید تهیه کنید تا هر وقت که امکانش بود برای خودتان هدیه بخرید، لیاقتش را دارید و برازنده ی شماست.

9. روح زیبای تان را با دیگران هم سهیم شوید

شما چیزهای زیادی برای بخشیدن دارید، در اسلام لبخند زدن، نیکوکاری محسوب می شود، این زیبا نیست؟! با لبخند زدن، به اشتراک گذاشتن دانش تان و با کمک به دیگران، زیبا شوید. در مورد مشکلات و چالش ها دید باز داشته باشید، خوب گوش دادن را یاد بگیرید و اجازه دهید عشق و محبت در قلب تان جاری باشد. داوطلب شدن در امور خیرخواهانه زیباست . چیزی مقدس تر و احترام برانگیزتر از ارتباط حقیقی میان انسان ها وجود ندارد.

10. به زیبایی فکر کنید تا حسش کنید

اگر می خواهید احساس زیبایی کنید، جوری فکر کنید که افکارتان هیجان بیافرینند، یعنی دست کم گرفتن خودتان را ترک کنید و تصورات مثبت درباره خودتان داشته باشید. دیگر به خودتان نگویید: زیبا نیستم، لاغرم، چاقم، شیک نیستم،.... خودتان را قشنگ، جذاب، باشکوه و دوست داشتنی بدانید، شما همین صفات را به کسی که دوستش دارید نسبت می دهید، این طور نیست؟ پس چرا به خودتان نسبت ندهید؟ چرا با خودتان جوری رفتار می کنید که انگار بدتر از همه هستید؟ کار سختی است اما کم کم شروع کنید!


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.