تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: هرچند روابط عمومی و روزنامه نگاری دوشاخه از درخت ارتباطات هستند اما در تاریخچه و ماهیت با هم متفاوت هستند و روابط عمومی ها باید از فضا و زمان رایگان رسانه ها بهره مند شوند و در مقابل منبع را در اختیار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه روابط عمومی و رسانه چگونه باشد

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: هرچند روابط عمومی و روزنامه نگاری دوشاخه  از درخت ارتباطات هستند اما در تاریخچه و ماهیت با هم متفاوت هستند و روابط عمومی ها باید از فضا و زمان رایگان رسانه ها بهره مند شوند و در مقابل منبع را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مهدخت بروجردی

به گزارش تبیان، «مهدخت بروجردی» در سومین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 5 که با حضور مسئولان روابط عمومی استان های ایلام، کرمانشاه ، کردستان و لرستان در دانشگاه ایلام برگزار شد، با اشاره به جایگاه و نقش روابط عمومی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: کار روابط عمومی ها دادن رپورتاژ به رسانه ها نیست و معمولاً سازمان های ضعیف از این روش استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه دانستن حق مسلم مردم است، تصریح کرد: و گریز از مصاحبه و پاسخگویی توسط مدیران با فضای رسانه ای امروز سازگار نیست.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجهز شدن به روزنامه نگاری توسعه را نیاز امروز عرصه ی رسانه ای دانست و تصریح کرد: روزنامه نگاران باید به تولید محتوا توجه ویژه ای داشته باشند.
بروجردی با تأکید بر اینکه یک رسانه ی موفق همواره به تفاوت بین وعده ها و عملکرد سازمان ها توجه دارد، تصریح کرد: روابط عمومی نباید انتظار داشته باشد خبرنگار مثل ضبط صوت باشد بلکه جریان ناظر بر قدرت و ثروت یعنی رسانه را همیشه حاضر ببیند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی استفاده از روش های نوین را وظیفه رسانه ها در اطلاع رسانی عنوان و تصریح کرد: هرچند روابط عمومی و روزنامه نگاری دو شاخه ی از درخت ارتباطات هستند اما در تاریخچه و ماهیت باهم متفاوت هستند و روابط عمومی ها باید  از فضا و زمان رایگان رسانه ها بهره مند شوند و در مقابل منبع را در اختیار رسانه ها قرار دهند.
به گزارش تبیان، در این کارگاه مسئولان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 5 سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند.