تبیان، دستیار زندگی
مواجه شدن با نیش زنبورها به روایت یک نقاش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواجه شدن با نیش زنبورها به روایت یک نقاش

title

نمایشگاه نقاشی های امیر خجسته با نام «وقتی زنبور نیشت زد دراز بکش و فریاد بزن» این روزها در گالری محسن برپاست.

مجموعه نقاشی های امیر خجسته با نام «وقتی زنبور نیشت زد دراز بکش و فریاد بزن» در ادامه مجموعه پیشین این هنرمند و به گفته وی اتمامی بر آن مجموعه است. خجسته در این باره می گوید: این بار پرتره برای من تبدیل به محل وقوع حادثه شده است. پرتره‌هایی که با عنصر مشترکی (خشونت) کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی درباره انتخاب این موضوع نیز می گوید: انتخاب این موضوع بی دلیل نیست چرا که این مساله با توجه به شرایط زندگی ما متاسفانه دور از واقعیت نیست. موضوعی که به شخصه برای من عادی شده و آن را به عنوان عنصری همیشه حاضر پذیرفته ام. برای من این بار شباهت ظاهری پرتره‌ها در وهله دوم قرار گرفته است. در واقع زمینه قبلی که این پرتره‌ها با خود به همراه دارند مساله مهم‌تری است و این زمینه نسبت به شناخت مخاطب از شخصیت‌ها متغیر است لیکن برخورد کلی در این مجموعه در اینجا پرتره نگاری نیست بلکه چالش با مدیای نقاشی است که تبدیل به درگیری اصلی می‌شود.

وی در پایان گفت: در نهایت این بار من به شیوه خود مدیوم نقاشی و ویژگی‌های بنیادینش را به چالش می کشم و این چالش را در مسیری موضوعی پیش می‌برم و برایش داستان می‌سازم.

این نمایشگاه تا ۱۹ خرداد در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ برپاست.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .