تبیان، دستیار زندگی
مسجد بهترین سنگر برای مقابله با هجوم فرهنگی غرب است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسجد بهترین سنگر برای مقابله با هجوم فرهنگی غرب است

هجوم غرب

داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مسجد را مأمن اسلام و تشیع برشمرد و گفت: در طول تاریخ همواره مسجد علاوه بر بُعد دینی، خاستگاهی امن برای مسلمانان بخصوص شیعیان بوده است.

تبیان به نقل از وی افزود: این محل، مکانی برای اجتماع خداپرستان است که علاوه بر انجام فرایض دینی از حال یکدیگر با خبر می شوند و می توانند در این فضای عبادیِ حاکم، مشکلات یکدیگر را حل کنند.

اسدزاده با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مسجد، هجوم فرهنگی غرب را یکی از خطرات امروز جامعه ایرانی-اسلامی دانست و ادامه داد: در حالی که غرب همه داشته های خود را در تهاجم فرهنگی به جوان مسلمانِ ایرانی بکار گرفته است و در این راه از هیچ کوششی دریغ ندارد، مسؤلان فرهنگی باید با ترویج فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی، کشور را از این خطر جدی مصون بدارند و بدانند برای مقابله با این هجوم فرهنگی سنگری بهتر مسجد نمی توان یافت.

این بازیگر پیشکسوت سینما برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری در مساجد را اقدامی مثبت در راستای جذب جوانان عنوان کرد و افزود: می توان علاوه بر بهبود کیفیت برگزاری مراسم های مذهبی و همگن کردن آنها با شرایط و مقتضیات امروز، کلاس هایی در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر برگزار کرد و از این طریق جذابیت حضور در مسجد را برای جوان ایرانی دوچندان کرد. البته در این مورد استفاده از نظرات و توانایی های کارشناسان فن و هنرمندان متعهد امری ضروری است چراکه هر اقدامی باید به دست کاردان آن سپرده شود.

اسدزاده در پایان زیارت و خدمت به مسجد و اماکن متبرک را توفیقی بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: از همان دوران کودکی حضور در مسجد و حرم عبدالعظیم(علیه السلام) یکی از برنامه های اصلی زندگی من بوده است. در دوران کودکی همواره با پدرم به زیارت می رفتم و در حال حاضر نیز سعی می کنم در حضور در مسجد و اماکن متبرکه بخصوص حرم عبدالعظیم(علیه السلام) مداومت داشته باشم.

بر اساس این گزارش، دهه آخر ماه شعبان المعظم (۲۰ تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن غبارروبی از کارکردها و ظرفیت های مسجد و همچنین آماده کردن ظاهری خانه های خدا برای حضور عبادت کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است.


انتهای پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.