تبیان، دستیار زندگی
 مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان کشور برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان کشور برگزار می شود

مسابقات قرآن

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز قرآنی این سازمان در نشست مشترک معاونان و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف گفت: براساس رهنمودهای نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با همکاری ستاد عالی مسابقات قرآن، اقدامات متعددی در بخش ملی و بین المللی صورت گرفته است تا به نتیجه لازم در زمینه برگزاری مسابقات قرآن دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به بعد آموزشی مسابقات همواره مورد تاکید بوده است، تصریح کرد : ارتباطی که با شرکت کنندگانن در سطوح مختلف مسابقات داریم نباید موقتی باشد بلکه باید جامعه قرآنی کشور ارتباطی دائمی با سازمان داشته باشند .

حسینی با بیان اینکه سال گذشته با حضور تعدادی از داوران خارجی و داخلی آئین نامه مسابقات بین المللی قرآن بازنگری شد، ابراز کرد: آئین نامه مسابقات کشوری نیز با حضور پنج داور بررسی و بازنگری شد که طرح هایی همچون سطح بندی نفرات برگزیده و محتوا محوری از ثمرات آن بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مدیران استان ها باید ارتباط خوبی با جامعه قرآنی هر استان برقرار کنند، افزود: در برنامه های مختلف و مناسبت های گوناگون از نظرات آنان استفاده کنید و در جهت بصیرت افزایی و موضع گیری های دقیق آنان در مسائل مختلف کشور یاری شان کنید.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی از منظر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان جزء رسالت های سه گانه این سازمان است، بیان کرد : کیفی کردن برنامه ها، بهره برداری فرهنگی از مسابقات و محافل قرآنی و ... از مطالبات رئیس سازمان در اجرای این فعالیت هاست.

حسینی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در سطوح شهرستانی و استانی امسال در مقایسه با سال های گذشته در بازه زمانی زودتری برگزار شد، گفت: امسال مسابقات سراسری قرآن کریم را از 25 مهرماه در استان گیلان برگزار می کنیم و این بازه زمانی برای برگزاری مسابقات سراسری تثبیت می شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه براساس نظر و مصوبه این ستاد مسابقات قرآن دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و مسابقات قرآن شکوفه ها سازمان اوقاف ادغام شد، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این مسابقات با روند جدید امسال در مردادماه در استان همدان برگزار می شود و پس از آن نیز نشستی با حضور مدیران کل استان ها به منظور بررسی روند برگزاری این دوره برگزار می شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .