تبیان، دستیار زندگی
این سیگنال ها میلیون ها سال قبل از شکل گیری زمین، سفر خود را در فضا آغاز کرده اند و بعد از 5 میلیارد سال، بدون این که به جسمی برخورد کنند، وارد تلسکوپ محققان شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دریافت سیگنال هیدروژنی از فاصله 5 میلیارد سال نوری

این سیگنال ها میلیون ها سال قبل از شکل گیری زمین، سفر خود را در فضا آغاز کرده اند و بعد از 5 میلیارد سال، بدون این که به جسمی برخورد کنند، وارد تلسکوپ محققان شده اند.

بخش دانش تبیان

کهکشان

به گزارش تبیان به نقل از روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا ازساینس الرت، این سیگنال توسط رصدخانه ملی ستاره شناسی رادیویی واقع در نیومکزیکو دریافت شد. چندی قبل محققان آنتن های این رصدخانه را تقویت کردند تا بتوانند سیگنال های هیدروژنی را تا فاصله دو برابر توان آنتن های قبلی، دریافت کنند. این اولین باریست که محققان از روی زمین، هیدروژن اتمی را مستقیما در فضا اندازه گیری می کنند.
این سیگنال ها میلیون ها سال قبل از شکل گیری زمین، سفر خود را در فضا آغاز کرده اند و بعد از 5 میلیارد سال، بدون این که به جسمی برخورد کنند، وارد تلسکوپ محققان شده و امکان مشاهده یک کهکشان بسیار دو را فراهم کرده اند.
به اعتقاد محققان این کهکشان دوردست، زمانی حاوی میلیاردها ستاره عظیم بوده که از گاز هیدروژن خنثی تشکیل شده بودند. اما اکنون، بعد از گذشت چند میلیاردسال، احتمالا این حجم عظیم گاز هیدروژن به ستاره های جدیدی تبدیل شده و بخشی از آن نیز به شکل طوفان های خورشیدی مجددا به کهکشان بازگشته است. به احتمال زیاد گاز هیدروژن اکنون در حالتی غیر از چیزی است که ما قادر به مشاهده آن هستیم.
هیدروژن عنصر اصلی تشکیل دهنده جهان است و همه چیز از آن آغاز شده است. هیدورژن اولین واحد سازنده گازها و ستاره ها بوده است؛ به همین علت محققان در تلاشند تا نحوه تغییرشکل و تحول این عنصر را در جریان شکل گیری عالم درک کنند.
نتایج این تحقیقات در نشریه The Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .