تبیان، دستیار زندگی
دو کمان زیبا در بالای چشم وجود دارد که پر پشتی و زیبایی آن، در زیبایی صورت شما، تاثیر به سزایی دارد، در مطلب زیر نکات جالبی درباره ابرو آمده که احتمالا نمی دانید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی درباره ی ابروها

دو کمان زیبا در بالای چشم وجود دارد که پر پشتی و زیبایی آن، در زیبایی صورت شما، تاثیر به سزایی دارد، در مطلب زیر نکات جالبی درباره ابرو آمده که احتمالا نمی دانید...

فرآوری: لیلا عشقی - بخش زیبایی تبیان
ابرو

شکل دادن به ابرو

- همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طورطبیعی به شکلی قوس دار در بیایند.
- مراقب شکل ابرو باشید. ابروها باید از بالای مجرای اشکی شروع و در بالاترین نقطه پشت چشم تیز شده و در گوشه بیرونی چشم پایان یابند. بسیاری از خانم ها اشتباه کرده و مو های این قسمت از ابروها را بر می دارند ولی این کار باعث می شود که ابروها اریب شده و شما همیشه به نظر عصبانی و اخمو بیایید.
- یک مداد را روی خط خارجی ابرو نگه داشته و ببینید در کجا نقطه اوج ابرو واقع می شود . از نقطه کمان ابرو تا انتهای آن ، ابروی شما باید یا صاف و یا کمی قوس دار برداشته شود. البته این قسمت بستگی به سلیقه خود شما دارد.
- موچین را با زاویه نگه داشته و سپس موهای زیر خط ابروها را بردارید. ابروها را در جهت رشد موها بیرون بکشید. سعی کنید از فرم طبیعی ابروی خود تبعیت نمایید نه از تمایلات خود زیرا ابروهای شما در فرم طبیعی زیباتر هستند.

مراقب شکل ابرو باشید. ابروها باید از بالای مجرای اشکی شروع و در بالاترین نقطه پشت چشم تیز شده و در گوشه بیرونی چشم پایان یابند

- نواحی کم پشت ابرو که خالی به نظر می رسد را با یک مداد تیزشده ابرو پر کنید. مداد را خیلی کم رنگ و سطحی بر روی ابرو بکشید با حرکات سریع روی موهای ابرو حرکت دهید. پودر ابرو ظاهری طبیعی تر به ابروهای شما می دهد. با استفاده از برس ابرو پودرهای روی ابرو را پاک کنید. اگر در کار برداشتن ابرو بی تجربه هستید از ژل های رنگی ابرو نیز می توانید استفاده کنید. روی ابروها را با این ژل با حرکات بالا و پایین بپوشانید. ژلهای اضافی را از روی ابرو پاک کنید و به ابروها شکل دلخواه را بدهید و بگذارید تا خشک شوند.

علل ریزش ابرو عبارتنداز

خیلی ها از ریزش ابرویشان شکایت دارند، ببینید کدامیک از این عوامل، زیبایی ابروی شما را نشانه رفته است؟
بیماریهای غدد درون ریز یا تغییرات هورمون: عواملی كه بر تعادل هورمونی فرد تاثیر میگذارد می تواند باعث ریزش ابرو شود. این تغییرات هورمونی شامل حاملگی و بیماریهای تیروییدی است كه خوشبختانه پس از اتمام و رفع آن ، رویش مجدد مو رخ خواهد داد. مصرف داروهای هورمونی مثل دانازول، داروهای پیشگیری از بارداری، پروزسترون، دی اتیل استیل بسترول(DES) و ... نیز می تواند در برخی موارد در ریزش ابرو موثر باشد.

شیمی درمانی: اثر شیمی درمانی كاملا مشخص نیست. شیمی درمانی بر فعالیت بسیاری از سلولها تاثیر می گذاردو موجب ریزش ابرو می شود.

التهاب ناشی از بیماریهای معمول پوستی : التهاب ناشی از بیماری های معمول پوستی از جمله سبوره، پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی می تواند در اثر خارش و خراشیدن، منجر به ریزش موی ابرو شود.

داروها:موی ابرو نیز مانند سایر موها تحت تاثیر بعضی داروها ریزش پیدا می كنند از جمله آن ها:
داروهای ضد فشار خون مانند: پروپرانول، اتنولول، كاپتوبریل ، كلونیدین
داروهای روانپزشكی مانند: فلوكسیتین، لیتیوم، هالدول، آمی تریپتلین، دوكسپین، ایمی پرامین
داروهای ضد تشنج مانند: فنی تویین، فنوباربیتال و اسید والپروییك
فلزات سنگین و مواد سمی: از جمله نقره ، آرسنیك ، تالیوم ، ید
مصرف بیش از حد ویتامین و مواد معدنی: مشتقات ویتامینA كه از جمله عوارض داروهای آكوتان و اترتینات است .
ضربه های فیزیكی مانند: تصادف، سوختگی، حرارتی، شیمیایی یا الكتریكی و عوامل متفرقه دیگر: گازهای بیهوشی عمومی، افزایش چربی خون، مصرف موضعی قطره های بتابلوكر چشمی موجب ریزش ابرو و مژه می گردد.

راه درمان:

برای درمان بایستی اقدام به تحریك متابولیسم در فولیكول های ابرو و افزایش جریان خون نمود

برای درمان بایستی اقدام به تحریك متابولیسم در فولیكول های ابرو و افزایش جریان خون نمود با مراجعه به پزشك متخصص فرآورده لازم تجویز می شود. همچنین می توان با لیزر محرك رویش مو ابروها را بیشتر تقویت نمود. تغذیه فولیكول های ابرو از طریق جریان خون می باشد و در نتیجه كمپرس با چای ولرم در وضعیت خوابیده به پشت با افزایش دادن جریان خون باعث بهبودی وقطع ریزش ابرو و رویش مجدد آن می گردد.

روش های طبیعی و سنتی تسریع رشد ابرو

- ماساژ:

ابرو و اطراف آن را خوب ماساژ دهید. این عمل برای گردش خون، بسیار مفید است. بهتر است برای ماساژ ابرو از روغن زیتون استفاده نمایید. موهای ابرو را با کمی روغن زیتون به مدت 5 دقیقه بخوبی ماساژ دهید. بزودی شاهد نتایج عالی آن خواهید بود.

- شیر:

هیچکس نمی تواند منکر خواص و فواید بی شمار شیر گردد. آیا می دانستید شیر باعث تسریع رشد موهای ابرو می گردد؟ بله این یک حقیقت است؛ بنابراین، شبها قبل از خواب به کمک مقداری پنبه تمیز، کمی شیر را بر روی ابروهای خود بمالید و سپس با آن، موهای ابرو را به آرامی ماساژ دهید. شیر، موهای ابرو را تغذیه و تقویت کرده و موجب تسریع رشد موهای ابرو می گردد.

-سوخته ی فندق:

-چند عدد فندق را از پوست جدا کرده و آنها را روی شعله ی مستقیم گاز قرار دهید تا کاملا سیاه شده و بسوزند سپس سوخته های آن را در ظرفی کوچک و مناسب بریزید و خوب له کنید به طوری که مثل سرمه ی چشم پودری و کاملا به شکل آسیاب شده در آید . می توانید برای پودر کردن آنها از هاونهای کوچک سنگی استفاده نمایید و بعد از آن سوخته های فندق را در قوطی یا ظرف کوچک مناسب ریخته و هر شب وقت خواب با وسیله ی باریکی مثل میله های کوچک درون سرمه دانها آنها را لابه لای ابروها زده به طوری که خوب به ریشه ها مالیده شود و روز بعد بشویید و این کار را سه الی چهار هفته مرتب ادامه دهید تا نتیجه بگیرید .


منبع : مه شو ، بیتوته ، پزشک آنلاین ، پوست نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.