تبیان، دستیار زندگی
ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها

آزاد اندیشی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ‌ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در نیمسال تحصیلی جاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه با همکاری گروه معارف اسلامی اقدام به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف مورد نیاز و مهم در سطح دانشگاه کرده است.

حجت الاسلام نامدار با بیان این مطلب در مورد ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها افزود: با توجه به ژرف اندیشی مقام معظم رهبری و تسلط ایشان بر مبانی تربیتی و دینی، یکی از راهکارهایی که برای شکل گیری شخصیت سیاسی اجتماعی و تفکری دانشجو مطرح بوده، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مورد موضوعات کرسی هایی که می توانند با توجه به شرایط دانشگاهی مطرح و اجرا شوند تصریح کرد: مقرر شد که برگزاری کرسی ها به طور جدّ در زمینه دروس عمومی و معارف برگزار شوند و برای این منظور با تلاش استادان دروس عمومی و معارف، کرسی هایی در موضوعات متنوع سیاسی، دینی، فرهنگی مثل "دانشگاه در آمدزا، ایده ها و راهکارها"، "هنجار و ناهنجاری های اخلاقی دانشجویی"، "نقش دین در زندگی انسانها"، "افزایش سن مجرد زیستی"، "مسأله شر و فلسفه آفرینش" و ... برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط دانشگاه، انجام چنین برنامه هایی را چگونه ارزیابی می کنید اظهار کرد: با توجه به مثبت بودن فضای فکری دانشگاه و با تمهیداتی که فراهم شد،در آینده شاهد برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در موضوعات و مسائل تخصصی و علمی خواهیم بود.

حجت الاسلام نامدار، در مورد حمایت از چنین برنامه هایی توسط واحدهای ذیربط تأکید کرد: انجام به موقع وظایف و حمایتهای به جدّ از طرف واحدهای دانشگاهی مرتبط در اجرای مؤثر و هرچه بهتر کرسی ها مفید خواهد بود.

…………….
پایان پیام/ ۲۷۰


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .