تبیان، دستیار زندگی
فوتبال، معماری و اشتباهات داوری!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال، معماری و اشتباهات داوری!

برگزیدگان سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر معرفی و تقدیر شدند.

فوتبال، معماری و اشتباهات داوری!

در مراسم اختتامیه این مسابقه فاطمی - مدیرعامل مرکز معماری ایران - با تشکر از دانشجویانی که در این مسابقه شرکت کردند، اظهار کرد: سال اول که برگزاری این مسابقه را اعلام کردیم این بحث پیش آمد که در حد یک ایونت باقی خواهد ماند، اما اکنون به جریانی تبدیل می شود که امیدوارم دهمین دوره آن را هم شاهد باشیم.

سپس شهاب میرزاییان - معمار و از هیات داوران مسابقه - به ارائه مبحثی با عنوان «دوئل معماری، چگونه داور مسابقه را شکست بدهیم» پرداخت و با نمایش برخی از تاثیرگذارترین تصمیمات داوری در مسابقات فوتبال گفت: رقابت مهم در اینگونه مسابقات رقابت با داور است. عنوان و مفهوم پروژه، مقیاس پروژه و تفکر، آخرین و اولین چیزی که به ذهن می رسد، نحوه ارائه، شناسایی داوران، اغراق، تاکید و ساده نمایی مواردی است که باید توسط شرکت کنندگان مورد توجه قرار بگیرند.

در ادامه مراسم فرهام مقدم راد بیانیه هیات داوران را قرائت کرد .

تقدیر از هیات داوران که شامل کامران افشار نادری، سارا کلانتری، فرهام مقدم راد و شهاب میرزاییان بود، بخش دیگری از این اختتامیه بود.

افشار نادری در سخنانی کوتاه گفت: مقایسه فوتبال، داوری و معماری جالب بود. من هیچ وقت در بچگی فوتبال یاد نگرفتم چون به خاطر جر زدن کسی دوست نداشت با من فوتبال بازی کند! اگر از فوتبال بشود داوری یاد گرفت فکر می کنم با تجربه ای که در داوری دارم بتوانم فوتبال هم یاد بگیرم.

در پایان مراسم نفرات اول تا سوم مسابقه معمار برتر به شرح زیر معرفی شدند:

نفر اول: یم گروه معماری شامل آیدا گلناری، فرشته اسدزاده و نازنین ذکری

نفر دوم: امیر سیستانی زاده

نفر سوم: عسل مرادی

همچنین از تعدادی شرکت کنندگان در این مراسم تقدیر شد.

ایسنا