تبیان، دستیار زندگی
دعوت فائو از نوجوانان ایرانی برای طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت فائو  برای طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا

title

این سازمان کودکان و نوجوانان سن 5 تا 19 سال را تشویق می کند با شناخت موضوع روز جهانی غذا در سال 2016 با شعار « آب و هوا در حال تغییر است؛ غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» با بکارگیری رویاپردازی هایشان و تبدیل طراحی و نقاشی ها به محصولی دیجیتالی از طریق اسکن طراحی خود توسط رایانه و ارسال آن، به این موضوع بپردازند.
این سازمان همچنین از نوجوانان 13 تا 19 سال می خواهد با تهیه یک ویدئو که زمان آن بیشتر از یک دقیقه نباشد و بارگذاری آن در سایت یوتیوب (YouTube) و درج مشخصات خود در محل تعیین شده در وبسایت این سازمان به جمع رقبای نوجوان خود در گوشه و کنار جهان بپیوندند.
علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند حداکثر تا تاریخ 9 مهر 1395 (30 سپتامبر 2016) از طریق ورود به آدرس اینترنتی www.fao.org/WFD2016-Contest ، انتخاب گزینه ی مسابقه پوستر (Poster Contest) و یا مسابقه ویدئو (Video Contest) و نیز درج مشخصات خود به زبان انگلیسی و بارگذاری (آپ لود) آثار تولیدی در این مسابقه شرکت کنند.
براساس پیش بینی های موجود تعداد جمعیت رو به رشد جهان تا سال 2050 به حدود 9 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت و گمانه زنی های فائو حاکی از آن است که برای تامین غذای مورد نیاز این جمعیت باید به میزان 60 درصد بر تولیدات غذایی جهانی افزوده شود.
این در حالیست که در پی تغییرات آب و هوایی، کشاورزی خرد و خانوادگی که به عنوان تامین کنندگان اصلی غذای مصرفی مردم جهان محسوب می شود، به دلیل بالا رفتن دمای هوا، خشکسالی و مسائل جوی و همچنین بروز بلایای طبیعی با مشکلات فراوانی روبرو شده است.
از این رو فائو شعار روز جهانی غذای سال 2016 را «آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» برگزیده است تا از این طریق بر تغییر الگوی تولید غذا و کشاورزی متناسب با تغییرات آب و هوایی تاکید ویژه ای داشته باشد و به نوعی در جهت تقویت اجرای کشاورزی اقلیم- هوشمند گام بردارد.
مسابقه پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا، به کودکان و نوجوانان این فرصت را می دهد تا با پرداختن به این شعار، تصورات شان را در خصوص رابطه میان تغییرات آب و هوایی و تولیدات غذایی و کشاورزی و نیز ارتباط آن با پدیده ی گرسنگی با دیگران به اشتراک بگذارند.
فائو هر ساله در تاریخ 16 اکتبر (25 مهرماه) با برگزاری مراسم های با شکوهی روز جهانی غذا را که مقارن با سالروز تاسیس این سازمان بین المللی است، در اقصی نقاط جهان گرامی می دارد. مراسم روز جهانی غذا در 150 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران با حضور تمامی دست اندرکاران امر تولید غذا برگزار می شود و به همین دلیل این رویداد یکی از شناخته شده ترین روزهای موجود در تقویم جشن های مهم سازمان ملل متحد به شمار می رود.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .