تبیان، دستیار زندگی
آل سعود دنبال انتقام گیری از شکست های سیاسی و نظامی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آل سعود دنبال انتقام گیری از ایران

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج امسال گفت: آل سعود با این کار دنبال انتقام گیری از شکست های سیاسی و نظامی خود است.

بخش سیاست تبیان

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج امسال گفت: آل سعود با این کار دنبال انتقام گیری از شکست های سیاسی و نظامی خود است.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: خانه کعبه ملک شخصی آل سعود نیست که هر وقت بخواهد مانع حضور زائران شود.

وی با بیان اینکه آنان قصد داشتند تا زائران ایرانی با ذلت به حج بروند، افزود: حتی اگر ایران می پذیرفت احتمال خطر زیاد بود زیرا مفتیان و ائمه جمعه مکه و مدینه آن قدر تبلیغت ضد شیعه راه انداخته اند که ممکن بود جوان خامی علیه زوار ما خطراتی ایجاد کند.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: من پیشنهاد قبلی خودم را تکرار می کنم که حرمین شریفین باید زیر نظر علمای همه کشورهای اسلامی اداره شود تا حوادث مختلفی مانند آتش سوزی و افتادن جرثقیل و کشتار حاجیان را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه اداره حرمین توسط کشورهای اسلامی نقض حاکمیت آنان بر کشورشان نیست، اظهار داشت: ممکن است این پیشنهاد به زودی جامه عمل نپوشد اما آن قدر باید تکرار شود تا روزی همه باور کنند که چنین کاری ممکن است و البته به نفع آل سعود هم هست.

مبلغان نباید وارد مسائل جناحی تفرقه انگیز سیاسی شوند

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه که ماه نیکوکاری است مردم باید به کارهای خیر مانند آزادی زندانیان و دستگیری نیازمندان تشویق شوند.

وی با تأکید بر ضرورت اتحاد اسلامی اضافه کرد: یکی از نیازهای ضروری کشور وحدت است و مبلغان نباید وارد مسائل جناحی تفرقه انگیز سیاسی شوند بلکه به دفاع از اسلام و انقلاب بدون این نوع گرایش ها بپردازند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در این ماه باید ساده زیستی و ازدواج آسان و پرهیز از تجملات برای مردم بیان شود زیرا قلوب مردم آمادگی بیشتری برای پذیرش حرف های دین دارد.


منبع : خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .