تبیان، دستیار زندگی
براساس آمار و اطلاعات موثق و اسناد ظاهرا واقعیت در خصوص واردات بنزین در سال 95 با گفته های مسؤولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی دارای تفاوت معنی داری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمین تا آسمان اختلاف واردات بنزین/ عدد واقعی چقدر است؟

براساس آمار و اطلاعات موثق و اسنادی که در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته است، ظاهرا واقعیت در خصوص واردات بنزین در سال 95 با گفته‌های مسؤولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی دارای تفاوت معنی‌داری است.
بخش اقتصاد تبیان
بنزین

براساس گفته‌های عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در نمایشگاه صنعت نفت و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه به طور میانگین 12 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود که البته نیاز کشور به واردات بنزین فقط 8.5 میلیون لیتر است و مابقی ذخیره‌سازی می‌شود.

اما آنچه که در واقعیت رخ می‌دهد نزدیک به 3 میلیون لیتر بیشتر از آمارهایی است که از سوی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش  فرآورده‌های نفتی اعلام شده است.

براین اساس در مدت 69 روزی که از سال گذشته است به طور میانگین روزانه 15میلیون و 130 هزار لیتر بنزین وارد کشور شده است که فقط در یک روز از بندر جنوب کشور 40 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

بانگاهی به جداول و اطلاعات گذشته باید گفت در طول مدت سال 91 به طور میانگین 1.5 میلیون لیتر بنزین به منظور اکتان افزایی وارد کشور شده بود که در سال 92 این آمار با رشد بیش از 50 درصد به 3 میلیون 600 هزار لیتر رسید.

این گزارش اضافه می کند در سال های 93 و 94 نیز به طور میانگین به ترتیب روزانه 4 میلیون 600 هزار لیتر و 10 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شد.

اما تنها در 69 روزی که از سال 95 گذشت واردات بنزین به رقم 15 میلیون لیتر در روز رسیده است.



منبع: خبرگزاری دانشجو
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .