تبیان، دستیار زندگی
فرقه سازی یکی از ترفندهای دشمن برای کوبیدن مرجعیت شیعه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرقه سازی یکی از ترفندهای دشمن برای کوبیدن مرجعیت شیعه است

فرقه سازی

تبیان به نلقل از گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی دوشنبه شب در نشست تخصصی پاسخگویی به شبهات مهدویت ویژه مبلغان ماه مبارک رمضان در مدرسه فیضیه قم با بیان این مطلب، اظهار داشت: بحث مرجعیت دینی و نیابت امام عصر (عج) همواره مهمترین عنصر در تکوین جامعه شیعه و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) بوده، و دشمن نیز این حقیقت را به خوبی درک کرده است.
وی با اذعان اینکه عهد صفویه به نوعی بیانگر این واقعیت است، اضافه کرد: در این دوران با اتکاء به موضوع نیابت امام زمان (عج) یک دولت عظیم و ابرقدرت تشکیل شد.
رئیس مرکز تخصی مهدویت با تاکید بر اینکه تمامی نهضت ها و حرکت های رهایی بخش برای مقابله با استکبار اعم از جنگ های ایران و روس، جریان مشروطه و انقلاب اسلامی نیز متکی بر اندیشه و تفکر مهدویت و جانشینی امام زمان(عج) بوده است، خاطر نشان کرد: دشمنان تشیع با پی بردن به نقش کلیدی و حساس مرجعیت و زعامت شیعه همواره درصدد تقابل جدی با آن به طرق مختلف بویژه تبیین شبهات گوناگون راجع به این اصل مهم بوده اند.
وی با اشاره به روش ها و شگردهای جریان های مدعی مهدویت برای القاء شبهات به جامعه، افزود: این جریان ها با طرح مسائل عامه پسند و عوام فریبانه مانند خواب و استخاره سعی می کنند، تا از این طریق خود را به عنوان شخصیت های مرتبط با زمان ظهور امام عصر از جمله سید یمانی، سید خراسانی و سید سفیانی در بین مردم مطرح کنند.
کلباسی گفت: متاسفانه تمامی ادعاها و مزخرفاتی که این جریان های مدعی سر هم کردند، از سوی برخی از انسان ها که اسم طلبه را هم روی خود می گذارند، پذیرفته شده و در حال تبعیت از آن هستند.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در میان فرق انحرافی بهائیت نیز دقیقا با همین مبنا ظهور و بروز پیدا کرده است، افزود: میان بهائیت و مدعیان دروغین مهدویت و نیابت امام عصر وجه تشابه عجیبی وجود دارد.
این نشست به همت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه و با هدف ارتقاء سطح آگاهی ها و معلومات طلاب و روحانیان اعزامی به مناطق مختلف کشور برای تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان ترتیب یافته بود.
www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .