تبیان، دستیار زندگی
معمای آل سعود در جهان اسلام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معمای آل سعود در جهان اسلام

معمای آل سعود

تشکیل وحمایت مادی ومعنوی ازگروه های تروریستی نظیرالقاعده،داعش، لشکرکشی نامشروع به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور، دخالت در بحرین و سرکوب اعتراضات مشروع مردم این کشور علیه رژیم آل خلیفه، بی کفایتی در اداره امور حج، دمیدن در آتش اختلافات با ارائه فتاوی افراطی، بی تفاوتی در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین تنها بخشی از فتنه انگیزی های آل سعود در جهان اسلام است.
گرچه فتنه گر اصلی در جهان به ویژه دنیای اسلام صهیونیست ها هستند، اما سعودی ها نیز به گونه ای عمل می کنند که در حقیقت نیابت نخست رژیم جعلی اسرائیل در جهان اسلام را بر عهده دارند.
افتراق و جدایی بین مسلمانان آرزوی دیرینه استکبار جهانی و صهیونیست های افراطی است، به همین سبب شخصیت های تاثیرگذار در دنیای اسلام تلاش های گسترده ای را برای تقریب و وحدت مسلمانان بکار گرفتند، اما همواره سایه شوم فتنه انگیزی های صهیونیست ها و نادانی برخی حاکمان اسلامی با انگیزه های سیاسی بر سر امت اسلامی بوده است.
استفاده سیاسی از آئین الهی حج و منحرف کردن آن از مسیر حج ابراهیمی همواره در اولویت برنامه های دشمنان قسم خورده جهان اسلام قرار داشته و رژیمی که خود را خادم حرمین شریفین معرفی می کند نیز به طور مستمر بازیچه دسیسه های کسانی قرار گرفته که هدفی جز تضعیف مسلمانان و حتی نابودی آنها ندارند.
اراده آفریدگار جهان بر این بوده که بیت الله الحرام محور وحدت مسلمانان قرار گیرد و حج آئینه تمام نمای قدرت جهان اسلام باشد و مکه را سرزمین امن قرار داده اند تا مسلمانان در امنیت کامل به اعمال عبادی و سیاسی حج بپردازند، اما آنچه که امروز به واسطه عملکرد آل سعود تحقق یافته ناامن شدن حج و تهدید جان حجاج و درخواست هایی برای بی اثر کردن حج است که بهترین عبارتی که برای اقدامات آل سعود می توان ذکر کرد سد کردن راه خدا است.
وقوع حادثه منا و کشته شدن نزدیک به 8 هزار زائر بیت الله الحرام نشان از بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین داشت. علاوه بر این کشتار حجاج مظلوم ایرانی در سال 66 نیز اقدامی برای مقابله با فرمان خداوند در قرآن در این باره است که مکه را سرزمینی امن برای مسلمانان قرار داده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و در جمع مردم پرشور این استان در ارومیه تاکید کرد که شیوه کودکانه مدعیان خادمی حرمین شریفین برای سد کردن راه خدا و حج و ترویج بی ثباتی در منطقه، اقدامی جز تامین خواسته های رژیم صهیونیستی نیست.
ملت ایران انقلابی بزرگ را برپایه تامین عزت و سربلندی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رساند، در دوران دفاع مقدس نیز این ملت 8 سال در برابر جهان استکبار ایستاد تا عزتمند و سرافراز باشد و در برهه های دیگر نیز فعالیت های صلح آمیز هسته ای، حرکت عزتمندانه را در پیش گرفت و حق خود را در این عرصه به دست آورد و عزتمندانه با قدرت های جهان به گفت و گو پرداخت.
چنین ملتی هرگز ذلت در هیچ عرصه ای را نمی پذیرد و سردمداران آل سعود نیز به خوبی به این موضوع واقف هستند که ارائه پیشنهاداتی که مغایر با عزت و سربلندی ملت ایران باشد به طور یقین از سوی ایرانیان سرافراز پذیرفتنی نیست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که اقدام آل سعود در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج و کنگره عظیم حج مصداق آشکار سد کردن راه خدا است و این اقدام حج امسال را به یکی از حج های بی روح تاریخ تبدیل می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی تاکید کرد: آل سعود حج را دستخوش سیاست و دستاویز دشمنان اسلام ناب محمدی (صلی الله و علیه وآله) قرار داد، با کارشکنی ها و اتلاف وقت آل سعود فرصت انجام مناسک حج را از ایرانی ها گرفت و این کنگره عظیم حج در غیاب حجاج ایرانی برگزار می شود.
وی ادامه داد:آل سعود که سعی دارد با به فراموشی سپردن جنایات سال قبل در منا و کشتار صدها حاجی با لباس احرام و تشنه، این لکه ننگ را از کارنامه خود پاک کند و این هدف را با مخالفت حضور ایرانیان در مناسک حج پیاده کرد.
روحی یزدی گفت:حضور حجاج ایرانی در بین حجاج سایر کشورها درخشش ویژه ای داشت و به جمع حاجیان نشاط و شادابی می بخشید و قطعاً امسال نبود ایرانیان در مناسک حج برای همه حجاج محسوس ، سوال برانگیز و موجب تعجب است.حجاج کنجکاو و علاقه مند به برگزاری حج ابراهیمی می پرسند چرا امسال ایرانیان در بین حجاج نیستند؟! حج امسال یکی از حج های بی روح تاریخ خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد:‌ حرمین شریفین و قبله گاه مسلمین متعلق به همه مسلمانان است و از اینرو اداره آن باید به دست هیأت یا شورایی از کشورهای اسلامی باشد. آمار جمعیت حجاج هر سال حداکثر به دو میلیون و پانصد هزار نفر می رسد در حالی که حدود ده برابر این جمعیت در روز اربعین در زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا شرکت می کنند و بحمداله کمترین حادثه جمعی طی چند سال گذشته رخ نداده اما در مناسک حج حوادثی همانند آتش سوزی ، تخریب پل ، سقوط جرثقیل ، فاجعه منا پیش آمده که همه اینها دلیل بر بی کفایتی گردانندگان حج است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود : ناهماهنگی های مطرح شده بین وزارت حج عربستان با وزارت کشور و وزارت امور خارجه این کشور مکمل های یک سناریو هستند و تجربه نشان داده است اگر حکام بخواهند کاری انجام دهند همه مسئولین آن بدون چون و چرا به خط و تابع حکومت آل سعود می شوند و یکی از دلایل اصرار عربستان بر عدم حضور ایرانیان در حج سرپوش گذاشتن بر خیانت آل سعود در بحرین و یمن و عراق و سوریه است که حضور هر ایرانی می تواند تحلیل واقعی جنایات را به دنبال داشته باشد و به بصیرت و روشنگری مسلمین جهان بیفزاید لذا مانع شدند تا چنین اتفاقی نیفتد . به قول مسئولین حج ایران هیچ اراده ای برای پذیرش زائرین ایرانی در عربستان وجود ندارد و این موضع گیری مصداق بارز ' صدّعن سبیل الله' و مانع رفتن حجاج برای انجام مناسک حج است.
1535
از: داریوش غفاری


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .