تبیان، دستیار زندگی
تظاهر به روزه خواری زیبنده جامعه اسلامی نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تظاهر به روزه خواری زیبنده جامعه اسلامی نیست

تظاهر به روزه خواری

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز (12 خرداد) در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد شئون مناسبت های مذهبی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان مناسبت های مختلفی وجود دارد كه باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.

وی ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن دانست و افزود: با تلاش های انجام شده هرساله نسبت به سال های قبل شاهد فعالیت بیشتری در بحث قرآنی هستیم.

حجت الاسلام نجفی اظهارداشت: در گذشته فقط در بحث محفل انس با قرآن، قرائت و ختم قرآن مردم ورود پیدا می كردند اما اكنون در راستای فهم قرآن، تدبر و تفسیر قرآن در سال های اخیر كارهای خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه در سال گذشته شاهد برگزاری تفسیر قرآن در مركز استان بوده ایم امسال هم نیز این برنامه در گرگان و علی آباد با حضور استانید خزائلی و یغمایی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینكه این ستاد باید در ماه مبارک رمضان نقش اساسی تری را بر عهده داشته باشد، گفت: در این ایام باید تلاش كرد آسیب ها را شناسایی و در جهت رفع آن گام برداشت.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده با تلاش های كه از سوی این ستاد صورت گرفته است ما امسال شاهد كمترین آسیب در جشن های اعیاد شعبانیه بوده ایم.

حجت الاسلام نجفی اظهارداشت: آنچه كه در ماه مبارک رمضان مهم است بحث تظاهر به روزه خواری است كه این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست، تظاهر به روزه خواری یک جرم است.

وی یكی از اهداف روزه را تقوا دانست و تصریح كرد: باید توجه داشته باشیم كه امروز دشمن تلاش دارد تا بحث معنویت و تقوای اجتماعی را در جامعه كمرنگ جلوه دهد كه این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یكی دیگر از مصوبات این جلسه استفاده از فضای مجازی است چرا كه امروز این فضا از سوی جوان بسیار مورد استفاده است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .