تبیان، دستیار زندگی
مساجد، مروج سبک زندگی اسلامی باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مساجد، مروج سبک زندگی اسلامی باشند

سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام مهدی معراجی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد تبیان خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری پنجمین روز دهه تکریم و غبار روبی مساجد با عنوان «مسجد؛ مرکز رشد فضایل اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی» گفت: «قرآن کریم» نسخه چگونه زیستن را به مومنین می آموزد و به دلیل تاکید ویژه اسلام بر فضایل اخلاقی و رواج آن در جامعه، مساجد می توانند مروجی مناسب برای این مقصود باشند.

وی فضای معنوی مسجد، شیوه عملی امامان معصوم، تعالیم آنان و نیز انس مردم با قرآن و احادیث در مسجد را از ویژگی هایی نام برد که مسجد را بستر ترویج فضائل اخلاقی می کند.

مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، افزود: لازم است، ائمه جماعات مساجد با بهره گیری از فضای معنوی مسجد در جهت ترویج زندگی مبتنی بر ایمان  بکوشند. آنان باید با مرکز قرار دادن مساجد به عنوان محل آموزش سبک زندگی اسلامی، مردم را در ابعاد مختلف زندگی راهنمایی کنند.

معراجی، آموزش احکام و معارف اسلامی در زمینه های مختلفی همچون معاملات، ازدواج، خمس و زکات و اعمال عبادی دیگر مانند نماز و روزه را از مواردی نام برد که باید مورد توجه ائمه جماعات مساجد قرار گیرد و گفت: در واقع مردم در مسجد، شیوه تعامل با خویشتن، خدا و افراد جامعه را می آموزند زیرا از ابتدای ظهور اسلام اعلان معارف دین از طریق این پایگاه الهی شروع شده است و تا روز قیامت نیز همین گونه خواهد شد که تمام معارف دین از این پایگاه دینی نشر می یابند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اظهار کرد: مساجد ما باید مساجد قرآنی باشند و تبیین، تفسیر و باید از طریق مساجد به مفاهیم قرآن توجه شود.

مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه مسجدالنبی (ص) به عنوان مقر فرماندهی حکومت اسلامی در عصر نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پیامبر اسلام(ص)، مسجد النبی را مرکز فرماندهی آن حضرت و محل تربیت مردم قرار دادند. در آن مسجد، نظامات زندگی فردی و اجتماعی مردم رقم می خورد و ایشان به عنوان معلمی الهی، آداب زندگی را به مومنان آموزش می دادند.

معراجی افزود: با توجه به کارکردها، ظرفیت ها و توانایی های مسجد، لازم است بیش از پیش به استفاده از این نعمت الهی در جامعه پرداخته شود.

یاد آور می شود؛ از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد دهه پایانی ماه شعبان هر سال به عنوان «دهه تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شده است و از سوی این مرکز عناوین مختلفی منطبق بر موضوعات روز در هر سال برای روزهای این دهه اعلام می شوند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .