تبیان، دستیار زندگی
اقتصاد مقاومتی تدبیری در ترمیم ساختارها است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتصاد مقاومتی تدبیری در ترمیم ساختارها است

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا سعید فائض پور در نشست بررسی نقش زنان در جامعه اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی در خود مقاوم سازی، رفع بحران، ترمیم ساختار نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد را دارد و می طلبد مسئولان برای تحقق هدف اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی، هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی ها، تأکید بر مزیت های تولید داخلی، تلاش برای خودکفایی و فراهم شدن زمینه توسعه و پیشرفت عنوان کرد.
فائض پور گفت: خانواده رکن مهمی در تحقق بخشی به اهداف توسعه اقتصادی در کشور است و به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید نقش آفرینی کند.
وی اظهار کرد: زنان در خانواده به عنوان عوامل پرورش و رشد نیروی کار می توانند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم موثری داشته باشند.
فرماندار فراهان خاطر نشان کرد: مدیریت هزینه های خانه و استفاده درست از آنها نیاز به برنامه ریزی صحیح دارد که زنان می توانند با حذف برخی از مخارج غیرضروری و قرار دادن جایگزینی مناسب برای آن شرایطی را فراهم کنند تا با کمترین هزینه مطلوب ترین نیازها تامین شود.
سعید فائض پور با تاکید بر این امر که مدیریت اقتصادی خانواده یکی از وظایف زنان است،گفت: فرهنگ سازی مطلوب و نهادینه کردن مجموعه ای از ارزش ها و معیارهای فرهنگی متناسب با نقش زنان در اقتصاد ملی جامعه امری ضروری است.
در این نشست طرح پیشنهادی حوزه بانوان در اقتصاد مقاومتی مطرح و مقرر شد نشستی با حضور مسئولان برای بانوان فعال در دو بخش مرکزی و خنجین در راستای آگاهی مشاغل خانگی و نحوه تولید محصولات از طریق کارگاه های آموزشی دستگاه های مرتبط عمل شود.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است که بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 دارای 30 هزار و 42 نفر جمعیت است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.