تبیان، دستیار زندگی
استاندار همدان: برخی رسانه ها مکلف به تخریب دولت شده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندار همدان: برخی رسانه ها مکلف به تخریب دولت شده اند

title

محمد ناصر نیکبخت  در نشست هم اندیشی اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان اظهار کرد: تکرار چند باره مطالب نادرست علیه دولت، ماهیت غرض ورزانه این رسانه ها را برای مردم آشکار کرده است.
وی تاکید کرد: با وجود شمار زیاد رسانه و تریبون های علیه دولت ، روابط عمومی ها باید به اطلاع رسانی از خدمات دولت بیش از گذشته فعال شوند.
وی با استقبال از نقدهای سازنده اظهار کرد: چنانچه رسانه ای نقد و تحلیل درستی منعکس کند ما خود را ملزم به رفع کاستی می دانیم و در صورت اشتباه و ناصحیح بودن مطالب رسانه، روابط عمومی ها باید اطلاعات درست را برای انعکاس در اختیار آنها قرار دهند.
استاندار همدان تاکید کرد: روابط عمومی ها باید نقد رسانه ها به عملکرد دستگاهها را بررسی کرده و در صورت ضرورت روشنگری کنند.

چنانچه رسانه ای نقد و تحلیل درستی منعکس کند ما خود را ملزم به رفع کاستی می دانیم و در صورت اشتباه و ناصحیح بودن مطالب رسانه، روابط عمومی ها باید اطلاعات درست را برای انعکاس در اختیار آنها قرار دهند


نیکبخت افزود: مکلف بودن روابط عمومی ها به انتقال خدمات دولت به معنی درشت گویی، شانتاژ و ارائه آمار و اطلاعات نادرست به مردم نیست بلکه خدمات دولت را بی کم کاست باید اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: برخی روابط عمومی ها به جایگاه خود واقف نیستند در حالیکه روابط عمومی، علم ، هنر و رشته است و آنها باید اهمیت چنین مجموعه ای را به مدیرشان بقبولانند.
وی تاکید کرد: به طور حتم مدیری که از اهمیت روابط عمومی و نقش آن در ارتقای سازمان تحت مدیریت آگاه شود از این مجموعه حمایت و از ظرفیت آن استفاده می کند.
استاندار همدان خواستار تعامل و دوستی بیشتر روابط عمومی ها با رسانه ها و نشریات شد و گفت: تعامل نزدیک با رسانه ها و خبرنگاران موجب شکل گیری فضای اعتماد بین طرفین شده و این رویه در انعکاس خدمات دولت تاثیر مثبت دارد.
نیکبخت افزود: روابط عمومی ها ضمن مطالعه تمامی نشریات و رسانه ها و انتقال مطالب آن به مدیر، باید به علم جامعه شناسی و روانشناسی نیز مجهز باشند و بگونه ای عمل کنند که اعتماد مخاطب را جلب کنند.
وی اضافه کرد: چنانچه مدیری احساس کند مسئول روابط عمومی دارای علم، هنر، تخصص، فن ارتباط و مهارت بالا است بطور حتم وی را در امور جاری یاری می دهد.
وی تاکید کرد: باید دوره های آموزشی برای روابط عمومی های استان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شود تا با اهمیت و ضرورت این مجموعه آشنا شوند.

*** افزایش تخریب دولت با نزدیک شدن به انتخابات
استاندار همدان گفت: در شرایط کنونی که با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، تخریب دولت و کمرنگ جلوه دادن خدمات آن رونق گرفته باید روابط عمومی ها برای شفاف سازی فعالتر شوند.
وی با ذکر اینکه انتظار اضافه گویی در زمینه خدمات دولت از روابط عمومی ها نداریم گفت: یکی از سایتهای خبری که انتظاری به جز تخریب از آن نمی رود اقدام به انعکاس نادرست صحبتهای بنده در کارگروه اشتغال کرده است.
نیکبخت توضیح داد: در حالیکه در کارگروه اشتغال عنوان شد 'ماهانه 850 تا یکهزار شغل در همدان ایجاد می شود ولی به علت افزایش شمار بیکاران بخصوص در 10 سال گذشته اقدامهای دولت برای رفع بیکاری محسوس نیست و تاثیر کافی در رفع بیکاری نداشته است' ولی یک سایت خبری عنوان کرده 'اقدامهای دولت برای رفع بیکاری تاثیرکافی نداشته است'.
استاندار همدان اضافه کرد: در حالیکه انتظار می رفت روابط عمومی استانداری همدان یا تامین اجتماعی نسبت به این تیتر واکنش نشان دهند ولی اقدامی صورت نگرفت.
نیکبخت اضافه کرد: مردم با خواندن این تیتر و دیدن عنوان استاندار در کنار این مطلب بیان می کنند که به گفته استاندار همدان، دولت برای اشتغال کاری نکرده است.
وی تاکید کرد: آیا نباید در انعکس مطالب خدا را ناظر دیده و انصاف را رعایت کرد؟ نقش روابط عمومی ها در صورت انعکاس نادرست اخبار توسط رسانه ها چیست؟
استاندار همدان افزود: هم اینک که برخی رسانه ها اظهارهای مسئولان را ابتر و نادرست منعکس می کنند باید روابط عمومی ها در انعکاس صحیح اخبار تلاش کنند.
نیکبخت یادآوری کرد: گروهی از خبرنگاران اقدام به رصد و راستی آزمایی وضعیت اشتغال استان کردند که نتیجه آن صحیح بودن آمار ارائه شده از سوی تامین اجتماعی بود.
استاندار همدان تصریح کرد: با وجود صحت آمار چرا روابط عمومی تامین اجتماعی یا اداره کار اقدامی برای انعکاس نتیجه بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی نکردند؟
وی تصریح کرد: بطور حتم اگر نتیجه بازدید موید نادرست بودن آمار اشتغال ایجاد شده در استان بود رسانه ها سکوت نکرده و شاهد یک انفجار خبری و تیترهایی با عناوین 'دروغ سال' بودیم.
نیکبخت افزود: باید با انعکاس آمار اشتغال ایجاد شده امید در دل مردم ایجاد کرده تا آنها نیز نسبت به شاغل شدن جوانان و فرزندان بیکارشان امیدوار شوند.
وی انتقال اخبار امید بخش را از مطالبات رسانه ها دانست و گفت: تعامل روابط عمومی ها با نشریات کم است در حالیکه باید روزانه اطلاعات را از مدیر مجموعه دریافت کرده و در اختیار رسانه ها قرار دهند.

***همدان پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی
استاندار همدان با ذکر اینکه رهبری فرزانه انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند اظهار کرد: نقش روابط عمومی ها در تحقق پیام نوروزی معظم له بسیار مهم و اثر بخش است.
نیکبخت افزود: استان همدان از فروردین ماه سال 93 اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داد بر این اساس نقش تمامی دستگاهها برای تحقق این خواسته مقام معظم رهبری مشخص شد.
وی بیان کرد: برگزاری همایش سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران 10 کشور خارجی در این همایش در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.
وی بیان کرد: هم اینک پنج کشور خارجی در همدان سرمایه گذاری کردند که شماری از طرح ها بهره برداری شد و تعدادی هم در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
استاندار همدان، مسدود کردن یک هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز، صرفه جویی 140 میلیون متر مکعبی مصرف آب، مجهز شدن سالانه 12 هزار هکتار از اراضی همدان به آبیاری نوین را از دیگر اقدامهای صورت گرفته برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
نیکبخت تاکید کرد: مجموعه استان درصدد اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن است و با توجه به ظرفیتهای استان این هدفگذاری دست یافتنی است.
وی اضافه کرد: به منظور فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل با مدیران عامل دستگاههای اجرایی و بانکها نشست هایی برگزار شده است.
وی افزود: طبق زمان بندی تعریف شده باید با تعامل بانکها و دستگاههای مسئول چندین واحد تولیدی راکد و نیمه فعال تا پایان ماه مبارک رمضان به چرخه تولید بازگردند و این رویه تا پایان سال ادامه دارد.
استاندار همدان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حمایتهای رئیس جمهوری از این ستاد، همکاری سایر قوا و تلاش دولت برای رفع موانع کسب و کار و تسهیل امور سرمایه گذاری را فرصت مغتنمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
وی خروج سرمایه گذاران از لیست سیاه بانکها، پرداخت مجدد تسهیلات به مدیران واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی و پرداخت سرمایه در گردش را از اقدامات دولت برای رونق تولید عنوان کرد.
نیکبخت تلاش برای رونق تولید و اشتغال تا جایی که حتی یک فرد بیکار در استان همدان یافت نشود را یکی از آرزوهای قلبی خود ذکر کرد .
وی اضافه کرد: باید همدان به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود بگونه ای که با حضور در هر نقطه از استان شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.
وی با ذکر اینکه 600 واحد از یک هزار و 500 واحد تولیدی همدان در سال 92 تعطیل بودند افزود: 29 هزار شاغل تا آبانماه سال 92 بیکار شده بودند.
وی توضیح داد: یکی از علل اصلی تعطیلی واحدها و افزایش بیکاری پرداخت نشدن سهم 30 درصدی تولید از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه با وجود افزایش تصاعدی قیمت حاملهای انرژی بود.

*** تخریب برجام خود زنی است
استاندار همدان گفت: برخی پیوسته عنوان می کنند برجام هیچ عایدی برای کشور نداشته است در حالیکه پس از برجام شاهد سرمایه گذاری مستقیم چند کشور بزرگ تنها در استان همدان هستیم.
نیکبخت افزود: قرار است دونیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذاران خارجی در همدان احداث شود و پس از راه اندازی این دو طرح چند پروژه دیگر را نیر آغاز کنند.
وی افزایش صادرات نفت از 800 هزار بشکه به دو میلیون بشکه را از دیگر ره آوردهای برجام دانست و بیان کرد: کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تلاش می کنند و دولت برای آنها شرط می گذارد.
وی تاکید کرد: خدمات دولت در برجام و مذاکرات هسته ای با حمایتهای رهبری فرزانه انقلاب و پشتیبانی مردم محقق شد بنابراین بیان اینکه برجام عایدی نداشته خودزنی است.
وی تاکید کرد: مغرضان بخواهند یا نخواهند ایران اسلامی قله های پیشرفت و توسعه را فتح می کند و در این راستا دولت یازدهم خادم و خدمتگزار ملت و کشور است.
در این آئین از روابط عمومی های نمونه استان تقدیر به عمل آمد.
140 نفر از مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی عضو انجمن روابط عمومی های استان همدان است.
7526/6993

منبع: ایلنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .