تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مکارم شیرازی: رسانه ملی باید مروج ارزش ها باشد و در برابر تهاجم فرهنگی بایستد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مکارم شیرازی: رسانه ملی باید مروج ارزش‌ها باشد و در برابر تهاجم فرهنگی بایستد

فرهنگی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آقای موسوی مقدم معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفتند: فضاهای مجازی واقعاً در کشور غوغا می‌کند و در افزایش پرونده‌های خلاف تأثیر بسزایی داشته است.

ایشان ادامه دادند: از توهین به خدا و پیغمبر، ائمه و قرآن گرفته تا برنامه‌های اراذل و اوباش و سایت‌های مستهجن، به نام بی غیرت و بی‌ناموس که بسیار در فضای مجازی گسترش یافته است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: امروزه با وجود فضای مجازی مسؤولیت صدا و سیما چندبرابر شده است و باید برای خنثی کردن این فضاها فعالیت بیشتری از خود نشان دهد؛ با وجود فضاهای مجازی جوانان بیشتری در معرض خطر هستند چرا که اگر مذهب و اعتقاد جوانان از دست برود خیلی چیزها از دست می‌رود؛ اگر جوانان از مذهب فاصله بگیرند بی دفاع خواهیم شد.

ایشان اظهار داشتند: در دنیای امروز برای حفظ استقلال و نظام و ملت ما مسأله مذهب و ارزش‌های انسانی نباید کمرنگ شود چون دشمن از سلاح برتر مذهب جوانان ما بسیار می‌ترسد.

مرجع عالیقدر شیعیان با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در گسترش ارزش‌های اسلامی تصریح کردند: برای ترویج ارزش های اسلامی و دینی باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد در اشکال مختلف و متنوع؛ نکته دیگر این که همه برنامه‌های رسانه ملی باید هدفدار باشد.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: لازم نیست که آموزش‌های دینی همه به صورت مستقیم انجام شود بلکه می‌توان این آموزش‌ها را به صورت غیر مستقیم نیز به مردم منتقل کرد.

این مرجع تقلید مسأله تکفیر را نه تنها مربوط به جهان اسلام بلکه مربوط به کل دنیا توصیف کردند و فرمودند: برای مبارزه با تفکر تکفیری در سه جبهه نظامی، سیاسی و فکری باید مبارزه کرد و هر کدام به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد.

ایشان صدا و سیما را دارای مشکلاتی دانست و فرمودند: امید است که مسئول جدید صداوسیما با مدیریت خود بتواند ارزش‌های صدا و سیما را افزایش دهد و دولت نیز وظیفه دارد به صدا و سیما کمک کند و به آن اهمیت دهد.

..............
پایان پیام/ ۲۱۸


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .