تبیان، دستیار زندگی
حریره جو و سیب زمینی شیرین بهترین گزینه های مواد قندی قبل از فعالیت ورزشی هستند. حریره جو، سیب زمینی شیرین و حریره دانه چاودار به دلیل اینكه به آهستگی هضم شده و ترشح هورمون انسولین را به آرامی افزایش نمی دهد، بهترین گزینه ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش- ورزش

حریره جو و سیب زمینی شیرین بهترین گزینه های مواد قندی قبل از فعالیت ورزشی هستند.

حریره جو، سیب زمینی شیرین و حریره دانه چاودار به دلیل اینكه به آهستگی هضم شده و ترشح هورمون انسولین را به آرامی افزایش نمی دهد، بهترین گزینه های مواد قندی قبل از فعالیت ورزش هستند .

در این مقاله كه توسط افشین ملایی سفید دشتی و سید محمدرضا هاشمی نژاد كارشناسان اداره تربیت بدنی آبادان ترجمه و ارایه شده، آمده است: كربوهیدرات های برنجی و شكر، ترشحات انسولین را بالا برده و موجب محدودیت ترشح هورمون رشد می شود. برای افزایش هورمون رشد مصرف دو گرم از آمینو اسید گلوتاسین قبل از تمرین و بعد از وعده غذایی پس از تمرین بجاست.

مولف در این پژوهش تاكید كرده است: برای اینكه هورمون رشد را افزایش دهیم حداكثر تا دو ساعت پس از تمرین شدید باید از مواد قندی تندكنش مانند آب میوه های تازه، پوره سیب زمینی و نوشیدنی های قندی به همراه منابع پروتئینی زود جذب مثل سفیده تخم مرغ و پودرهای پروتئینی استفاده شود. در بخش دیگری از این پژوهش خاطر نشان شده است: مصرف تركیبی از 334 گرم ماهوانگ( یك گیاه چینی) و150 تا 200 میلی گرم كافئین( یك تا دو فنجان قهوه) قبل از انجام فعالیت مانند یك محرك برای افزایش نیروی انقباض قهوه) قبل از انجام فعالیت مانند یك محرك برای افزایش نیروی انقباض عضله( همزمان با ازدیاد سطح نورایی نفرین در مغز) عمل می كند. نورایی نفرین همچنین گلیكوژن را افزایش داده و ممكن است در بالا بردن هورمون رشد موثر باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی كرد. این تركیب نباید در انتهای شب و یا به مقدار زیاد مصرف شود زیرا مصرف ماهوانگ به میزان غیر معمول موجب بروز خطرهایی می شود.