تبیان، دستیار زندگی
آیا می دانید موقع شامپو زدن به موهایتان چه اشتباهاتی را مرتکب می شوید؟ یا اینکه نشانه های یک پیاده روی بی فایده چیست؟ یا چه چیزهایی برای مغز شما حکم سم را دارند؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسموم کننده های مغز، پیاده روی بی فایده و شامپو زدن اشتباه

آیا می دانید موقع شامپو زدن به موهایتان چه اشتباهاتی را مرتکب می شوید؟ یا اینکه نشانه های یک پیاده روی بی فایده چیست؟ یا چه چیزهایی برای مغز شما حکم سم را دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سئوالات و سایر پرسش ها، مطالب این هفته بخش سلامت تبیان را بخوانید.

بخش سلامت تبیان
مغز انسان

علائمی در آقایان که بررسی پزشکی می خواهند

آقایان عزیز برخی علائمی که بدن بروز می دهد برای سنجش میزان خونسردی یا شجاعت شما نیست. این علائم سیگنال هایی است که بدن به دلیل بروز مشکل یا اختلالی در خود ارسال می کند.

جراحی افتادگی پلک چشم

رفع افتادگی پلک چشم یکی از مهم ترین عوامل در زیباتر شدن افراد به حساب می آید. علاوه بر جنبه ی زیبایی گاهی لازم است برای اصلاح دید افراد، پلک چشم تحت جراحی قرار بگیرد. از آن جا که جراحی های این چنینی بسیار کم اتفاق می افتد، اغلب مردم از چگونگی و انواع آن بی خبرند. در این مطلب سعی داریم شما را بیشتر با جراحی رفع افتادگی پلک آشنا کنیم.

اشتباهات شامپو زدن موها

حمام رفتن و شستشوی موها کار روزمره ای است که در طول سال صدها بار انجام می دهیم، بنابراین تصور می کنیم کار ساده و پیش پاافتاده ای است. اما واقعیت این است که در حین شامپو زدن، خطاهایی مرتکب می شویم که به سلامتی موها آسیب می زنند. در این مطلب بیشتر با این خطاهای ناخواسته آشنا می شویم.

عوامل بی سر و صدای سکته قلبی

عوامل شایع سکته قلبی شامل دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا، استعمال دخانیات و الکل، عدم فعالیت بدنی، زمینه خانوادگی و سن می باشند. به غیر از این عوامل شایع، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بی سر و صدا، سلامت قلب مان را به خطر می اندازند.

5 چیزی که مغز را مسموم می کنند

بعضی از سموم مانند هوای آلوده را می توان محدود کرد، مثلا با کمتر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، اما در نهایت نمی توانید چگونگی تاثیرشان بر مغزتان را کنترل کنید. در این مطلب در مورد پنج عاملی صحبت می کنیم که می توانند سلول های مغز را مسموم کنند و شما می توانید کنترل شان کنید.

تأثیر احساسات منفی و مثبت بر سلامتی

ذهن می تواند اثراتی بسیار عمیق بر روی بدن ما بگذارد. بنابراین ما می توانیم با یک نگرش مثبت، زندگی سالم را برای خود تضمین کنیم و از طرفی نیز می توانیم با منفی نگری، زندگی را به کام خود تلخ کنیم.

نشانه های یک پیاده روی بی فایده

اگر شما بعد از پیاده روی، کوچک ترین احساس خستگی نمی کنید، به این معنی است که باید بیشتر از این ها به خودتان سخت بگیرید. پیاده روی مفید، حتی در یک راه صاف و بدون شیب هم سبب خستگی می شود.

وقتی آسم استرس زاست، چه کنیم؟

برای بسیاری از بیماران، استرس باعث تشدید علائم آسم می شود، استرس به تنهایی هم می تواند احساس تنگی نفس به شما بدهد. همچنین ممکن است به جایی بکشد که داروهای آسم تان را هم مصرف نکنید. استرس بخشی از زندگی روزمره ماست که نمی توانیم حذفش کنیم. باید از استرس ناسالم دوری کنیم و راهکارهایی را فرابگیریم که باعث آرامش و جلوگیری از علائم آسم شوند.

7 راه ورود باکتری های مضر به دهان

یک بدن سالم، بدنی نیست که میکروب نداشته باشد. در روده ما باکتری های مفیدی وجود دارند که به گوارش غذاها کمک می کنند. اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می شود که میکروب های مضر وارد دهان مان شوند. این میکروب ها می توانند از طریق دهان وارد خون شوند، به سلول ها و پروتئین ها بچسبند و موجب مشکلاتی برای اندام های مختلف بدن شوند. این مطلب را بخوانید تا بدانید باکتری های دهانی چگونه پرورش پیدا می کنند.

هندزفری چه آسیب هایی به گوش می زند؟

استفاده مداوم از هندزفری آسیب های زیادی به گوش وارد کرده و شنوایی گوش را به خطر می اندازد. متخصصان در مورد عوارض استفاده از هندزفری صحبت های مهمی انجام داده اند که در ادامه مشاهده می کنید.

چطور کمتر بنشینیم؟

مطالعات زیادی اکیدا توصیه می کنند که باید در طول روز تحرک بیشتری داشته باشیم، چون نشستن های طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به بیماری های مربوط به سن مانند دیابت و بیماری های قلبی را افزایش دهد، حتی اگر کمی هم ورزش کنیم.

روش صحیح اندازه گیری فشارخون

فردی که فشار خون را اندازه می گیرد، باید با روش صحیح آن آشنایی داشته باشد. در غیر این صورت یک اشتباه کوچک ممکن است به کسب اطلاعات ناصحیح درباره میزان فشار خون منجر شود. در این مطلب سعی شده نحوه صحیح اندازه گیری فشار خون و نکات دقیقی که می بایست رعایت گردد آموزش داده شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.