تبیان، دستیار زندگی
نظر کی روش در مورد کفاشیان کاملا تغییر کرده است و این احتیاج به تکذیب طرفین ندارد.اما مهمترین سوال این است چرا باید کی روش ناگهان علیه مهمترین حامی اش در این 5 سال شود؟بیش از شصت ساعت مذاکره پیوسته تاج با کی روش مباحث مختلفی را در بر داشت اما قسمت اعظم آن
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده دلخوری کی روش از کفاشیان

نظر کی روش در مورد کفاشیان کاملا تغییر کرده است و این احتیاج به تکذیب طرفین ندارد.اما مهمترین سوال این است چرا باید کی روش ناگهان علیه مهمترین حامی اش در این 5 سال شود؟بیش از شصت ساعت مذاکره پیوسته تاج با کی روش مباحث مختلفی را در بر داشت اما قسمت اعظم آن در مورد آینده ساختمان ایفمارک بود. سرمربی تیم ملی می گوید از آنجایی که طرح اولیه این مجموعه برای من بود می خواهم در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه بیشترین بهره را برای شاگردانم ببرم.

باربد بهداد - بخش ورزشی تبیان
کفاشیان و کی روش

به عنوان مثال یکی از طرح های کی روش برای این مجموعه اتاق خلا است. طرحی برگرفته از مادرید که اینک در خیلی از باشگاه های مطرح جهان استفاده می شود. مکانیزم کار به این گونه است که در این اتاق خلا فضا به گونه ای مهیا شده که فوتبالیست ها بعد از حضور دو ساعته در آن دیگر لازم نیست فردای روز مسابقه ریکاوری کنند. یعنی کار 24 ساعت را می شود در عرض 2 ساعت انجام داد. با همین متدهاست که تیم های اروپایی می توانند هر سه روز یکبار دیدار های سنگینی را برگزار کنند اما در کشور ما اگر فاصله دو بازی به 5 روز برسد ناگهان شاهد مصدومیت ها و افت بدنی فاحش بازیکنان خواهیم بود. از این رو کی روش قصد داشت تا در مجموعه بنا شده در محل آکادمی فوتبال، چنین اهدافی را پایه ریزی کند. اما علی کفاشیان برای در آمدزایی بیشتر، ناگهان در میانه های راه طرح دیگری را در اولویت قرار داد که سرانجامش منجر به تاسیس ایفمارک شد.
در نشست های متوالی مهدی تاج و کارلوس کی روش ، سرمربی پرتغالی تیم ملی که می دانست الان زمان گرفتن خواسته هایش از رئیس جدید فدراسیون فوتبال است بارها روی پس گرفتن ایفمارک بحث شد و دست آخر تاج برای آرام کردن سرمربی تیم ملی وعده داد به همه خواسته های کی روش رسیدگی می کند. اما از سوی دیگر علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس فدراسیون همه تلاشش را به کار بسته تا کی روش به خواسته اش نرسد. پیرو همین برنامه او در مصاحبه ای جدید عنوان کرد قرار نیست ایفمارک را هرگز به کی روش بدهیم.کفاشیان در گفتگو با یکی  از رسانه ها اعلام کرد ساختمانی که تحت نظر ایفمارک قرار دارد نزد مسئولان فعلی باقی خواهد ماند و برای مربیان تیم ملی ساختمان دیگری در نظر گرفته شده است. کی روش در مذاکرات خود با مهدی تاج تاکید کرده بود در اختیار گرفتن ساختمان مرکز پزشکی از شروط او برای کار در ایران است. سرمربی تیم ملی عقیده دارد این مرکز با طرح او بنا شده و حق خود او و تیم ملی است که اداره این ساختمان مجهز را در اختیار داشته باشند.
حالا مشخص شده که دقیقا محل مجادله کی روش و کفاشیان چیست. پیش از این کفاشیان مسئول حفط سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود از این رو سعی می کرد کمتر در مورد ایفمارک حرف بزند. اما کیست که نداند اگر کفاشیان نبود هرگز ایفمارک نمی توانست مالک این مجموعه شود. اما حالا رئیس فدراسیون و مسئول حفظ سرمربی تیم ملی فرد دیگری است و از این رو علی کفاشیان می تواند به راحتی از برنامه اش دفاع کند.

ولی اطرافیان کی روش می گویند که او به اندازه کافی تاج را زیر فشار قرار داده است و بدون شک به زودی کی روش به خواسته هایش می رسد چرا که در سال صعود به جام جهانی آنچه بیش از هر چیز دیگری برای تاج و مجموعه اش اهمیت دارد صعود به روسیه است. چرا که تا ابد ملاک موفقیت و پیروزی فدراسیون مهدی تاج را همین تعداد حضور ها در جام های جهانی می دانند. سرمربی پرتغالی تیم ملی به این موضوع پی برده و اینچنین مهدی تاج را در فشار قرار داده است.
حالا دیگر ریش و قیچی به صورت تمام و کمال دست علی کفاشیان نیست و او می داند اگر رئیس فدراسیون بخواهد به کی روش امتیازاتی را دهد، ایفمارک و ساختمانش ماندنی نیستند. باید دید کدام گروه پیروز این نزاع خواهد شد.