تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: کاربران از پذیرش فایل هایی که از طریق اتصالات ناخواسته بلوتوث ارسال می شود، خودداری کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار پلیس فتا درباره بلوتوث ناشناس

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: کاربران از پذیرش فایل هایی که از طریق اتصالات ناخواسته بلوتوث ارسال می شود، خودداری کنند.

بخش ارتباطات تبیان
بلوتوث، اینترنت،  پلیس فتا

علی شفیعی، یکی از راه های ارتباط و تبادل اطلاعات را استفاده از فن آوری بلوتوث عنوان کرد و گفت: این تکنولوژی از بسامد رادیویی موج کوتاه کم قدرت برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کند.

شفیعی بیان داشت: بلوتوث به طور عمده برای ایجاد یک شبکه بی سیم شخصی مورد استفاده قرار می گیرد، اما همچون هر تکنولوژی دیگری دارای مزایا و معایبی است، بنابراین استفاده از بلوتوث بدون خطر نخواهد بود و افراد مجرم می توانند با استفاده از این تکنولوژی به اطلاعات دستگاه دیگران دسترسی پیدا کنند.

از پذیرش فایل های پیوست یا برنامه هایی که از طریق اتصالات ناخواسته بلوتوث برای شما ارسال می شود، خودداری و درخواست اتصال آن ها را رد کنید و فقط زمانی  که قصد دارید به دستگاه دیگری متصل شوید، تنظیمات دستگاه خود را در حالت قابل شناسایی و در بقیه موارد در حالت غیرقابل شناسایی قرار بدهید.

به گفته رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، یکی از روش های مجرمان چنین است که پیامی برای فرد قربانی ارسال می کنند و از او می خواهند بلوتوث خود را برای دریافت پیام روشن کند و پس از روشن کردن بلوتوث توسط قربانی، فرد مجرم به اطلاعاتی همچون لیست تماس، ایمیل، پیام های متنی، تصاویر، فیلم ها و اطلاعات دیگر ذخیره شده در کارت حافظه دسترسی پیدا می کند.

وی تصریح کرد: از پذیرش فایل های پیوست یا برنامه هایی که از طریق اتصالات ناخواسته بلوتوث برای شما ارسال می شود، خودداری و درخواست اتصال آن ها را رد کنید و فقط زمانی  که قصد دارید به دستگاه دیگری متصل شوید، تنظیمات دستگاه خود را در حالت قابل شناسایی و در بقیه موارد در حالت غیرقابل شناسایی قرار بدهید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تا جایی که ممکن است از برقراری ارتباط یا انتقال اطلاعات حساس و شخصی با استفاده از دستگاه بلوتوث خودداری کنید و از کلمات رمز قوی استفاده کنید که به طور تصادفی ایجاد می شود، یعنی هنگامی که هر 2 ابزار بلوتوث به یکدیگر متصل می شوند و رمز عبور را زمان دریافت درخواست های غیرمنتظره وارد نکنید.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از تمام کاربران خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و افراد مجرم در فضای اینترنتی و مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.



منبع:گرداب