تبیان، دستیار زندگی
در حالی که قرار است کشورهای عضو اوپک روز پنجشنبه در وین تشکیل جلسه دهند، احتمالا آنها بیش از نشست های گذشته رانندگان را به خرید خودروهای پرمصرف تشویق خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفت ارزان به بازارخودروهای شاسی بلند رونق داد

در حالی که قرار است کشورهای عضو اوپک روز پنجشنبه در وین تشکیل جلسه دهند، احتمالا آنها بیش از نشست های گذشته رانندگان را به خرید خودروهای پرمصرف تشویق خواهند کرد.

بخش اقتصاد تبیان

نفت ارزان

بر اساس گزارش موسسه مشورتی جاتو داینامیکس، سال گذشته، میزان فروش خودروهای شاسی بلند در اروپا برای اولین بار از میزان فروش انوع دیگر خودروها بالاتر رفت. این روند در سال 2016 نیز تدوام یافته و تقاضا برای خودروهای شاسی بلند نظیر هیوندای تاکسون و رنو کادجار یک چهارم فروش خودرو در بزرگترین کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است.

اروپا آیینه تمام نمای اتفاقی است که در بازار خودروی جهانی در حال رخ دادن است. از چین گرفته تا آمریکا، رانندگان در حال خریدن خودروهای بزرگتر هستند، در حالی که فروش خودروهای دوگانه سوز و کم مصرف در حال کاهش است.
برای ایران، عربستان، و دیگر اعضای و اپک که قرار است روز پنجشنبه در وین دور هم جمع شوند، افزایش شدید فروش خودروهای پرمصرف خبری خوب محسوب می شود. این به معنای تقاضای بیشتر برای بنزین و گازوئیل در طی سال های آینده خواهد بود.

کریستوف روهل، رئیس بخش تحقیقات صندوق ثروت حاکمیتی امارات و یکی از اقتصاددانان ارشد شرکت بی پی گفت: «روند افزایش بهره وری در مصرف سوخت در طی چند سال گذشته احتمالا با کاهش قیمت نفت متوقف خواهد شد.»
مثلا در بازار آمریکا، که محل وقوع انقلاب شیل و بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، خودروهای فروخته شده در ماه آوریل به طور متوسط به ازای هر 25.2 مایل یک گالن سوخت مصرف کردند که این رقم نسبت به مصرف یک گالن در هر 25.9 مایل در اوت 2014، یعنی درست قبل از شروع افت قیمت جهانی نفت، کاهش نشان می دهد.

بر اساس آمارهای انستیتوی تحقیقات حمل و نقل که این آمارها را تهیه کرده، با روند فعلی، امسال برای اولین بار از حداقل سال 2007، میزان بهره وری در مصرف سوخت در آمریکا کاهش خواهد یافت.


منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .