تبیان، دستیار زندگی
شب ویژه «پالت» با طراحی صحنه جدید/ ۳ قطعه تازه اجرا شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب‌ ویژه «پالت» با طراحی صحنه جدید

title

گروه موسیقی «پالت» در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود با اجرا و صحنه پردازی جدیدی میزبان مخاطبان موسیقی تلفیقی در تالار وحدت تهران بود.

گروه موسیقی «پالت» شنبه هشتم خرداد ماه در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود با صحنه پردازی جدیدی به طراحی سیامک احصایی میزبان مخاطبان موسیقی تلفیقی در تالار وحدت تهران بود.

در  ابتدای این کنسرت موسیقایی که با شکل و شمایلی متفاوت تر از کنسرت های قبلی با حضور پرتعداد مخاطبان برگزار شد، آواز «تفنگ دسته نقره» که سال‌ها پیش با صدای هنرمندانی چون شهرام ناظری و کوروش یغمایی شنیده شده بود برای مخاطبان اجرا شد. این در حالی است که در بخش بعدی برنامه قطعه بدون میکروفون «قاصدک» با شعری از مهدی اخوان ثالث ارایه شد که امید نعمتی برای اجرای این کار در نزدیکترین قسمت استیج نسبت به مخاطبان قرار گرفت و در میان نورهایی که دورتا دور او روی زمین قرار گرفته بودند، این قطعه را اجرا کرد. «پالت» در پرده‌های مختلف این کنسرت نیز که برای هر کدام متریال خاصی از نور، رنگ، سایه و مه و حباب‌های آب در نظر گرفته شده بود علاوه بر اجرای قطعات آلبوم‌های «آقای بنفش» و «شهر من بخند»، سه قطعه جدید نیز اجرا کرد که پیش از این تا حدودی روی آنها کار کرده بودند.

این گروه سال گذشته بعد از انتشار دومین آلبومش (شهر من بخند) تور کنسرت‌های خود را در ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی آغاز کرد و به مدت یکسال اجراهای متعددی را روی صحنه برد. آنها در آخرین کنسرت بهاری خود و با توجه به امکانات ویژه‌ای که استیج تالار وحدت دارد، فرم کلی اجراهایشان را به طور اساسی تغییر دادند و با کمک سیامک احصایی برنامه ویژه‌ای را به لحاظ طراحی صحنه و نورپردازی برای مخاطبان خود تدارک دیدند.

در همین راستا سیامک احصایی کارگردان و طراح صحنه تئاتر درباره مشخصات و جزئیات طراحی صحنه کنسرت در ایران گفت: برای این‌که اجرای موسیقی جذابیت بصری بیشتری داشته باشد حتی اگر دکور هم ساخته نشود به کارگردانی رفتار، حرکت، نور و موارد دیگر نیاز دارد تا بر اساس آهنگ‌ها و شرایط، تعریف داشته باشد و این تعریف را به تصویر، رفتار، نورپردازی یا حرکت درست و خوب کند.

وی ادامه داد: این نوع طراحی، لازمه هر کنسرتی است اما در ایران به این شکل تعریف شده که فقط لوازم نور با یک‌سری رنگ‌بندی کاشته شود. گروه «پالت» این حس را دارند که طراحی متفاوت و درست می‌تواند کارشان را بهتر و درست‌تر ارایه دهد. البته این کنسرت، دومین همکاری من با گروه «پالت» بود و سال گذشته در تالار وحدت با یکدیگر همکاری کرده بودیم اما همه ما به این نتیجه رسیدیدم آن اتفاق را تکرار نکنیم بلکه طراحی و اجرای دیگری را در این کنسرت رقم بزنیم و تصویری دیگر به مخاطبان ارایه کنیم.

نوید محمدزاده، هومن سیدی، هوتن شکیبا، میترا حجار، سروش صحت، اشکان خطیبی، سینا حجازی، میلاد درخشانی، پانته‌آ پناهی‌ها، سروش رضایی، بهرام دهقانیار، نیلوفر لاری‌پور، مونا برزویی، مهدی ساکی، کیاوش صاحب‌نسق، رامین بهنا، دارا دارایی، شایان فتحی، بابک صفرنژاد، سیاوش امامی، بابک آخوندی، ترلان پروانه، یاسر خاسب و احمد پوری از جمله هنرمندانی بودند که طی روزهای برگزاری این کنسرت در تالار وحدت حضور پیدا کردند.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .