تبیان، دستیار زندگی
خالق سه گانه های پدرخوانده: «اگر قرآن را بشناسی، می دانی اولین کلماتی که ادا می شود این است که خدا رحمان و رحیم است. اینها کلماتی هستند که ریشه این دین زیبا را تشکیل می دهند که امروز بد تعبیر شده است»
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظرخالق پدرخوانده و سوپراستار بالیود درباره قرآن

خالق سه گانه های پدرخوانده: «اگر قرآن را بشناسی، می دانی اولین کلماتی که ادا می شود این است که خدا رحمان و رحیم است. اینها کلماتی هستند که ریشه این دین زیبا را تشکیل می دهند که امروز بد تعبیر شده است»

نویسنده: شکوری-شبکه تخصصی قرآن تبیان
انسان اگر حقیقت جو و آزاداندیش باشد و فارغ از تعصب و پیش فرض های ذهنی، به دنیای قرآن پا بگذارد، قطعا مجذوب آموزه های حیات بخش و فوق بشری این کتاب مقدس خواهد شد.

اعتراف دانشمندان اروپا مانند اینشتاین و گوته آلمانی، کربن فرانسوی، جان دیون پورت انگلیسی و... به عظمت قرآن، چندان عجیب نیست؛ که دانشمندند و جویای حقیقت، عجیب تر اما دیدگاه ها و اظهارنظرهای سینماگران و سوپراستارهای مشهور ینگه دنیاست که با وجود تجربه ابتذال در صنعت سینما، اما در هنگام مواجهه با قرآن نتوانسته اند شگفتی خود را از درک عظمت و زیبایی های قرآن، پنهان کنند. این گروه از هنرمندان که گرفتار مظاهر پر زرق و برق اما فاسد جوامع خود شده اند، طبق پاره ای اظهار نظرهای شخصی، به قرآن کریم و معنویت اسلام پناه می برند.

در اینجا تنها از باب نمونه، به گزارش اظهار نظر چند تن از مشاهیر دنیای بازیگری و سینما می پردازیم:

یک. فرانسیس فورد کوپولا، خالق «پدرخوانده»

فرانسیس کورد کوپالا

فرانسیس فورد کوپولا، یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه کنندگان آمریکایی ایتالیایی تبار سینمای هالیوود است. او را بیشتر به خاطر ساخت سه گانه پدرخوانده می شناسند. وی برنده پنج اسکار شامل یک اسکار بهترین فیلم، یک اسکار بهترین کارگردانی، دو جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی و یک جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی شده است. کوپولا همچنین برنده چهار گلدن گلوب و دو نخل طلای کن شده است.
کوپولا، پس از حمله تروریستی داعش به پاریس که منجر به کشته شدن 150 نفر و گروگان 100 نفر از شهروندان پایتخت فرانسه گردید، طی اظهار نظری در جشنواره فیلم مراکش کارش در خصوص برداشت غلط عاملان این حمله تروریستی از آموزه های دین اسلام، گفته است:
«اتفاقی که امروز برای مسلمانان می افتد قلب را به درد می آورد. اگر قرآن را بشناسی، می دانی اولین کلماتی که ادا می شود این است که خدا رحمان و رحیم است. اینها کلماتی هستند که ریشه این دین زیبا را تشکیل می دهند که امروز بد تعبیر شده است.»

دو. آمیتا باچان، بازیگر مشهور هند

آمستان باچان

پیشتر نیز آمیتا باچان، بازیگر شهیر هند و سلطان سینمای بالیوود که پیرو دین هندو است در یک برنامه ی تلویزیونی، گفته بود که روزهایش را با خواندن کتاب مقدس مسلمانان سپری می کند. او همچنین به مخاطبان این برنامه توصیه کرده بود که: برای تسکین مسائل روحی خود قرآن بخوانند!

مستند این برنامه تلویزیونی را می توانید در زیر ببینید

  • 0765نظر آمیتا باچان درباره قرآن

  • سه. لیندسی لوهان، بازیگر سرشناس هالیوودی

    لوهان

    سال گذشته بود که انتشار یک تصویر قرآن در دستان لیندسی لوهان، بازیگر سرشناس هالیوود در رسانه های غربی خبرساز شد. در همان بازه زمانی، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارشی منعکس کرد مبنی بر اینکه لیندسی لوهان در حساب اینسنتاگرام رسمی خود، تصاویری از آیات قرآن را با ترجمه انگلیسی بارگذاری کرد که نشان از تعلق خاطر او به ادیان آسمانی دارد.
    پس از آن برخی از رسانه های غربی با انتشار گسترده تصویر پست مندرج در حساب اینستاگرام این بازیگر، این گمانه را تقویت کرد که وی پس از مطالعه در عرفان یهودی و مسیحی، جذب اسلام شده است.
    لوهان، در کودکی با آموزه های مسیحی کاتولیک آشنا شده و طی مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی از علایق خود به به امور روحانی و معنوی پرده برداشته است.