تبیان، دستیار زندگی
هفته قرآنی در شهرهای هند برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته قرآنی در شهرهای هند برگزار شد

هفته قرآنی

به همت رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت نهادهای قرآنی و مساجد هندی، هفته قرآنی در هند، برگزار شد.

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، هفته قرآنی در شهرهای هند برگزار شد. این هفته قرآنی با حضور نصرت‌الله حسینی، استاد قاری و داور اعزامی از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی به همراه آموزش و برپایی دوره‌های دانش‌افزایی برای ۴۰ تن از اساتید و مربیان قرآنی هندی، از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد در شهرهای مختلف هند برگزار شد.

در این هفته قرآنی کلاس‌های آموزش و دانش‌افزایی و ارتقای سطح ۴۰ تن از اساتید، مربیان و قاریان هندی در محل مدرسه علوم دینی «جامعه عربیه قاسم العلوم» شهر خورجه در ایالت اتارپرادش هند، به مدت  ۲۰ ساعت، برگزار شد.

همچنین تلاوت در سه محفل انس با قرآن در سه مسجد اصلی شهر خورجه با حضور فعالان قرآنی و شخصیت‌های فرهنگی و دینی این شهر، حضور در بیت ۵ نفر از بزرگان و مسئولین فعالیت‌های دینی و قرآنی شهر خورجه و اجرای تلاوت و دعای قرآنی، دیدار با ده‌ها گروه مختلف از اقشار مختلف مردم خورجه و شهرک‌های اطراف آن و برگزاری نشست قرآنی با حضور ۱۵ نفر از شیعیان شهر خورجه، از دیگر برنامه‌های هفته قرآنی در شهر خورجه بود.

این هفته قرآنی در شهر اجمیر و روستای اونترا با برگزاری مراسم‌ تلاوت در مدرسه علمیه، حضور در مدرسه علوم دینی ویژه خواهران اونترا و ارایه راه‌کارهای آموزشی، برگزاری کلاس آموزشی برای قاریان مدرسه علوم دینی اونترا و برگزاری نشست قرآنی با چند تن از اساتید در مدرسه علوم دینی اونترا، ادامه یافت.

آخرین مرحله از این هفته قرآنی هم با برگزاری نشست با ابوالفیض عثمانی، از شخصیت‌های علمی بزرگ هند در شهر جیپور، تلاوت در دیدار جمعی از مهندسین و برگزاری شب قرآنی در محفل بزرگ و ۲ هزار نفری شهر جیپور به مدت ۶ ساعت، انجام شد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .