تبیان، دستیار زندگی
بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه رمضان دایر خواهد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه رمضان دایر خواهد بود

 ماه رمضان

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی روز دوشنبه در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن از هفتم ماه مبارک رمضان به صورت رسمی آغاز به کار می کند و تا بیست و دوم ماه مبارک از ساعت 18 تا 23.30 در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
وی درباره بخش فروشگاهی افزود: چهار بازارچه کتاب، نرم افزار، محصولات قرآنی و محصولات عفاف و حجاب، مایحتاج میهمانان ماه خدا را تدارک می کنند.
رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار امیدواری کرد: تعامل بیشتری میان نهادهای قرآنی و نمایشگاه ایجاد شود و هنرمندان و نویسندگان با حضور خود برای تحقق شعار این نمایشگاه که به سوی فهم قرآن است، تلاش کنند.
وی همچنین گفت: نمایشگاه قرآن باید تبلور فعالیت های حوزه قرآنی باشد و اصرار داریم کارهای جدید در این نمایشگاه که محل تبادل افکار و تعامل است ارائه شود و رمضان که ماه ضیافت الهی است فرصت مناسبی برای گردآوری اصحاب قرآنی باشد و باید از خلاقیت ها و نوآوری های آن ها استفاده کنیم.
حشمتی با تاکید بر استفاده از زبان هنر برای فهم قرآن اظهار داشت: نمایشگاه محلی است تا مردم را در شب های رمضان با گوشه هایی از فهم قرآن آشنا کنیم و با زبان هنر می توان بسیاری از این مفاهیم را به مردم منتقل کرد و رسانه ها نقش پیشتاز در این زمینه دارند.
حشمتی در ادامه گفت: آنچه قرآن را از مهجوریت در می آورد رویکرد فهم این کتاب آسمانی است و فهم قرآن نیز مقدمه عمل کردن به آیات الهی است و تمام کمیته های نمایشگاه از این دریچه به فعالیت می پردازند.
وی افزود: جذابت هایی در بخش کودک و نوجوان، جوانان، بانوان، حوزه آموزش و پرورش، دانشگاهی و حوزه های علمیه ایجاد می شود تا مردم با خانواده در این برنامه های نمایشگاه شرکت کنند.
حشمتی، از مصلی امام خمینی (ره) برای اختصاص فضای شبستان و بخش شرقی آن به صورت رایگان تشکر کرد و گفت: با توجه به دسترسی محل مصلی هماهنگی هایی با مترو، شرکت اتوبوس رانی برای رفت و آمد بازدیدکنندگان صورت گرفته است.
ادامه دارد....
فراهنگ**1003**9314**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .