تبیان، دستیار زندگی
بهره گیری از هنر دوره صفوی در کتابت نفیس ترین قرآن خطی جهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره گیری از هنر دوره صفوی در کتابت نفیس ترین قرآن خطی جهان

 هنر دوره صفوی در کتابت نفیس ترین قرآن خطی جهان

تبیان به نقل از گزارش عصر یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، مهدی جانفزا، تهیه کننده گرانبهاترین قرآن مزین به هنر اسلامی ایرانی افزود: تلاش کردیم کلام وحی را با هنر ایرانی زینت دهیم تا این هنر به جهانیان معرفی شود.
وی هدف از کتابت نفیس ترین قرآن حال حاضر جهان اسلام را عمل به وصیت پدر دانست و گفت: در ابتدا نمی دانستیم به چنین مسیری هدایت خواهیم شد؛ فقط تلاش داشتیم در این ١٨ سال به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهیم. جانفزا درباره مهم ترین اثر کلام خدا در زندگی شخصی خود، عنوان کرد: زمانی که این کار را شروع کردم ٢٠ سال سن داشتم و تنها نور هادی قرآن مسیر کتابت رو جلو می برد؛ برای اتمام کار من فقط وسیله بودم و این موضوع را با تمام وجود درک کردم.
تهیه کننده گرانبهاترین قرآن مزین به هنر اسلامی- ایرانی سختی های این پروژه بزرگ را اینگونه مطرح کرد که قطعاً ١٨سال زمان و کار برای یک پروژه می توانست اتفاقاتی را غیر از اتفاقی که اکنون شاهد آن هستیم رقم بزند؛ اما به واقع هادی بودن کلام الله را در تمام مسیر با تمام وجود درک کردم.
جانفزا در زمینه سرانجام کار کتابت نفیس ترین قرآن جهان اسلام بیان کرد: امیدوارم فروش آن منشاء یک فعالیت خیر برای کشور شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ارزش کنونی این اثر بی نظیر ایرانی که با همکاری اساتید برجسته حوزه تجسمی و قلمکاری در اصفهان کتابت شده، ٦ میلیارد تومان تخمین زده می شود؛ البته خانواده جانفزا در نظر دارد پس از رونمایی از این قرآن نفیس در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نسبت به فروش آن برای اجرای مقدمات یک عمل خداپسندانه (ساخت یک پرورشگاه) در استان اصفهان اقدام کند.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ تا 23.30 برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9362**1569


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .