تبیان، دستیار زندگی
هیچ چیز گلوی تشنه مرا سیراب نمی سازد جز شهادت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ چیز گلوی تشنه مرا سیراب نمی سازد جز شهادت

سید جاسم

خبرگزاری شبستان_اهواز

در زندگی و تفکرات و عقاید هر شهیدی نکاتی هست که برای ما که مانده ایم و قصد گام نهادن در مسیر شهدا را داریم آموزنده و درس زندگیست. شهید سید جاسم نوری یکی از این شهداست که سراسر زندگیش درس و عبرت برای نسل جوان است.

سال 1346 سید جاسم در حمیدیه چشم به دنیا گشود؛ پدرش سید جابر و مادرش بانو قسمه نام داشتند. سید جابر از تجار ثروتمند بود که از عراق کالا وارد می کرد و همزمان کشاورزی هم می کرد. وی از عشایر عرب غیرتمند حمیدیه بود.

سید جاسم در حمیدیه زندگی می کرد و روزگار می گذراند و از همان روزهای اول جنگ تحمیلی در دفاع مقدس حضور داشت. وی فرمانده گردان امام علی(علیه السلام) بود و چندین بار مجروح شد به عنوان نیروی اطلاعات فعالیت داشت.

سردار شهید سیدجاسم نوری پاسدار و جزء نوابغی بود که با حضور هشت ساله در دفاع مقدس، در جایگاه جانشینی فرماندهی قرارگاه سری نصرت، خدمات عظیمی به اسلام و انقلاب کرد.

وی بعد از دفاع مقدس دوره افسری سپاه را گذراند و سال 80 باز نشسته شد و در طول دوران دفاع مقدس نقش عظیمی در بسیج مردمی داشت و همین تجربیات باعث شد که بعد از شروع نبرد سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) به صورت داوطلبانه عازم این کشور شود.

وی با گنجینه تجربیاتی که از جنگ تحمیلی داشتند در ماموریتی نیابتی برای دفاع از حریم آل الله راهی سوریه شد و پس از مدتی به ندای امام عاشقان لبیک گفت و راهی عراق شد و در این سرزمین، با شهادت به دیدار یار شتافت.

از آنجا که در دوره دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج داشت، مشغول جمع آوری نیروهای مردمی عراق شد و از همین مردم عادی لشکر به نام «لشکرنور» تشکیل داد و با آموزش و ساماندهی این لشکر رشادت های بسیاری در برابر سپاه کفر رقم زد.

شجاعت و ذکاوت سید جاسم در سوریه مثال زدنی بود. ایشان همراه برادران عراقی در کشور سوریه به دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداخت و با شروع نبرد تکفیری ها در عراق تصمیم گرفت در این کشور به عنوان مدافع حرم به جهاد بپردازد.

وی همچنین عضو لشکر ابوالفضل العباس(علیه السلام) وابسته به عتبات بود. سرانجام در تاریخ 7 خرداد 94 بعد از بازگشت از یک عملیات موفق مورد اصابت ترکش مین قرار گرفت و در سامرا و در حال دفاع از حرم امامین عسکریین(علیهم السلام) در الرمادی عراق به شهادت رسیدند.

وی دهمین شهید مدافع حرم خوزستان است و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شده است. از شهید نوری سه فرزند پسر به نام های محمد، روح الله و علی و یک دختر به نام رقیه به یادگار مانده است.

در بیان جایگاه سردار شهید سیدجاسم نوری همین بس که مرجع عالیقدر عراق یعنی آیت الله سیستانی فرمودند: «هرکسی می خواهد سیدجاسم را زیارت کند به کربلا نزد مزار حبیب ابن مظاهر بیاید و بگوید السلام علیک یا سیدجاسم»

وصیت نامه شهید:

هیچ چیز گلوی تشنه مرا سیراب نمی سازد جز شهادت، شهادت

خدایا تو را شکر و سپاس می گویم به خاطر فضل و محبتت که به من حقیر لطف نموده و مستعد شرکت در جنگ علیه کفار تکفیر قرار دادی و به من لیاقت دادی تا به کاروان شهیدان ملحق شوم و در آخرین روزهای حیاتم به من فضل و ترحم کردی که سربازی در رکاب امام و مولایم حسین بن علی(ع) و برادر علمدارش ابوالفضل باشم.

دوستان و خانواده محترم از همه شما التماس دعا دارم و از شما می خواهم برای ظهور امام عصر(عج) دعا کنید و امام خامنه ای که از جانم ایشان را بیشتر دوست دارم را تنها نگذارید و برای سلامتی ایشان دعا کنید.

ولایت فقیه ثمره خون شهدا است قدر آن را بدانید.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .