تبیان، دستیار زندگی
معجزه غیرمنتظره در یونان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه غیرمنتظره در یونان

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی – بین‌الملل – یونان پس از 7 سال رکود مداوم با رشد غیر منتظره ای در ورود گردشگران خود را با یک معجزه درگردشگری مواجه می‌بیند و برای خروج از بحران به این صنعت امید بسته است.
آتن پس از 7 سال پرتنش و رکود از اواخر 2008 به این سو که با کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس آغاز شد، شاهد چنان رشد بی‌سابقه‌ای شده که مسئولان گردشگری این کشور آن را یک معجزه می‌دانند.
به گزارش گاردین وزیر گردشگری یونان آندریاس آندریادیس » گفته است که صنعت گردشگری یونان سال 2015 با دو و حتی سه برابررشد سریع تر از اسپانیا، پرتقال و حتی ایتالیا و فرانسه رشد کرده و نمی دانیم این چه معجزه ای است که درآتن رخ داده است!»
وی یادآور شد که یونان برای سال 2016 درانتظار ورود 4.5 میلیون گردشگر تنها برای شهر آتن است.
این رونق غیرمنتظره درصنعت گردشگری برای یک اقتصاد گرفتار رکود و وابسته به کمک های اضطراری که به نظر می رسید دریک بن بست مالی دایمی قفل شده، حقیقتا حیاتی است. طبق آمارهای موجود درسال 2015 حدود 23.5 میلیون گردشگر از یونان دیدار کردند که به معنی تولید بیش از 14.2 میلیارد یورو و همچنین به معنی رشد 24 درصدی تولید ناخالص داخلی دراین کشور است.
درسال 2010 با آغاز بحران بدهی مالی دراین کشور درآمدهای گردشگری یونان حدود 10 میلیارد یورو و سهم آن در تولید ناخالص داخلی 15 درصد بود. اکنون کنفدراسیون گردشگری یونان Sete پیش بینی کرده است که این کشورشاهد آغاز فصل تازه ای از رشد برای این صنعت باشد که مدتهای مدید بیشترین سهم را در اقتصاد و بازار کار این کشور داشت.
یونان احتمالا تا پایان سال جاری می تواند بیش از 25 یا 27.5 میلیون گردشگر جذب کند که تقریبا دو برابر جمعیت این کشور است. اکنون بهبود اقتصاد یونان تا حد بسیار زیادی وابسته به عملکرد این صنعت است.
طبق همین گزارش آنچه که یونان بدست آورده محصول آنچیزی است که مقصدهای گردشگری دیگر از دست داده اند.
ناظران علت مهم این رشد بی سابقه و غیر منتظره گردشگری دریونان را آشوب های داخلی در کشورهای تونس، مصر و ترکیه و بسیاری دیگر از مقصدهای مهم گردشگری جهان می دانند که چهره فرهنگی و گردشگری آن ها به دلیل ناآرامی و ناامنی تخریب شده است. این به معنی آسیب شدید اقتصادهایی است که زیر فشار شدید خشونت های داخلی و ناامنی که به آسانی گردشگران را از آن ها دور نگه داشته است.
برای یونان هیچ زمانی بهتر از این نبود که گردشگری به کمک اقتصاد راکد آن بشتابد زیرا از هر 5 شغل در یونان یکی دربخش های وابسته به گردشگری است و نرخ بیکاری جوانان با نرخ شگفت آوری بالغ بر 67 درصد است.
با این حال نقش یونان به عنوان خط مقدم درجبهه بحران پناهجویان اروپا می تواند اثر منفی بر این رشد معجزه آسا بگذارد. هم کنون بیش از 53 هزار زن و مرد و کودک در مناطق مختلفی از یونان به دلیل بسته شدن مرزهای شمالی آن گیر افتاده اند.


خبرگزاری میراث فرهنگی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .