تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل برق تهران تعهد داد تابستان پایتخت بدون خاموشی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابستان بدون خاموشی پایتخت

هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم خبرهای مربوط به احتمال خاموشی این فصل داغ‌تر می‌شود به‌طوری که تقریبا هفته‌ای چند جلسه برای مدیریت بحران خاموشی صورت می‌گیرد، اما خبرها حاکی از این است که در تهران هیچ خاموشی وجود نخواهد داشت.

بخش اقتصاد تبیان
تابستان بدون خاموشی

غلامرضا خوش خلق  در خصوص وضعیت مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار کرد: مشترکان برق تهران محدود و حدود 32 مشترک است و براساس جلساتی که تاکنون برگزار شده تفاهم‌های خوبی برای گذر از خاموشی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که در حوزه تعمیرات تعطیلات و بحث ذخیره عملیاتی کارهای خوبی تاکنون انجام شده و جلسات هماهنگی متفاوتی برای گذر از خاموشی تشکیل شده است،گفت:براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تهران به جز امکان وقوع حادثه هیچ‌گونه خاموشی نخواهیم داشت.

مدیر عامل توزیع برق تهران در خصوص وضعیت تلفات در حوزه انتقال ادامه داد: در این حوزه میزان تلفات نزدیک به سه درصد است، اما برای کاهش این میزان نیز برنامه‌های توسعه‌ای را برای شبکه در نظر گرفته‌ایم، چرا که هرچه ساختار شبکه مناسب‌تر باشد میزان تلفات نیز کمتر است.

خوش‌خلق با بیان این‌که با توجه به رشد مصرف برق نیاز به تولید نیروگاه در تهران بیشتر احساس می‌شود، اضافه کرد: از هرگونه مساله‌ای که موجب افزایش تولید شود استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش خصوصی برای افزایش تولید گفت: در حال حاضر با کمک بخش خصوصی میزان راندمان نیروگاه منتظر‌القائم در برخی واحد‌ها حدود 15 درصد افزایش یافته است که این مساله در مورد نیروگاه‌های دیگر نیز در حال پیگیری و انجام است.

مدیر عامل توزیع برق تهران در خصوص تولید پراکنده اظهار کرد: در حال حاضر 100 مگاوات در مدار است و براساس تمهیدات در نظر گرفته شده قرار است که 100 مگاوات دیگر در تابستان وارد مدار شود. همچنین در برنامه بلندمدت 1000 مگاوات تولید پراکنده در نظر گرفته شده است.

خوش‌خلق با بیان اینکه در تهران به دلیل متصل بودن به شبکه سراسری هیچ‌گونه کمبودی نداریم، تصریح کرد: تولید کشور 70 هزار مگاوات و تولید منطقه تهران 12 هزار مگاوات و پیک ما در سال گذشته 9 هزار مگاوات بوده است.

وی با بیان این‌که شرایط تغییر آب و هوا در میزان تولید می‌تواند تاثیر‌گذار باشد، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که هیچ‌گونه مشکلی در تامین برق تهران به وجود نیاید.

مدیر عامل توزیع برق تهران از افتتاح پروژه‌ای بزرگ خبر داد و افزود: قرار است که در انتهای هفته پست شهید فیروزی با سرمایه 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

خوش‌خلق با بیان این‌که پست انتقال دو وظیفه ساماندهی شبکه و تبدیل ولتاژ را برعهده دارد، بیان کرد: در این پست ارتباطات بین شبکه بسیار قابل اهمیت است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .