تبیان، دستیار زندگی
نمایش عکس واقعیت تو تمام است؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش عکس واقعیت تو تمام است

title

رومین محتشم عکاس  در این زمینه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه از نهم تا هفدهم خردادماه در گالری راه ابریشم با تعداد 15 قطعه عکس به اندازه 60 در 90 میزبان علاقمندان است.
وی در مورد خصوصیات این آثار افزود: آثار به نمایش درآمده متعلق به پروژه شش سال قبل من است. این عکس ها در کتابی به نام «واقعیت تو تمام است» چاپ شده و این کتاب با مقدمه مهران مهاجر و مهدی مقیم نژاد اساتید عکاسی توسط نشر چشمه منتشر و دیروز (جمعه/ 6 خرداد) از آن رونمایی شد.
محتشم ادامه داد: پروژه ای را شش سال قبل شروع کردم که نوع نگاه من را تا اندازه ای نشان می داد، تم اصلی همه 72 قطعه عکس در این کتاب انسان، تنهایی او، اشیای استفاده شده، مکان های ترک شده و غربت زدگی است.
وی در مورد روند عکاسی خود نیز گفت: نگاه من به عکاسی در این مجموعه نگاهی متعلق به دوران نسل دوم عکاسی ایران در دهه 60 و تا اندازه ای دهه 70 است که به دلیل جنگ و خبرهای داخل کشور عکاسان به سمت عکاسی مستند گرایش می یافتند، اما عکاسی من تا اندازه ای با شکل و شمایل هنری تلفیق و ادامه پیدا کرد؛ زیرا شروع کار من با نقاشی بوده و با گرایش به سمت عکاسی همان حس و حال نقاشی و تجسمی را به دنیای عکاسی منتقل کردم.
نمایشگاه واقعیت تو تمام است دومین نمایشگاه انفرادی محتشم بعد از نمایشگاه وی در گالری مهرآوا شش سال پیش است. او در بیش از 60 نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی حضور داشته است.
رومین محتشم از اولین دانش آموخته های عکاسی در دانشکده هنرهای زیبا و نشان درجه دو هنری از ارزشیابی هنرمندان کشور در سال 1386 دارد.
مهدی وثوق نیا در یادداشتی بر این نمایشگاه آورده است «دنیای عکس های رومین محتشم به عنوان یکی از عکاسان باسابقه برگرفته از بینش دیداری عکاسی است که می خواهد آنچه را زیسته در چارچوب عکس به تماشا بگذارد. او در این عرضه سفید و سیاه بیش از همه به روایت چشم اندازهایی می پردازد که سال ها با آن زندگی کرده است... نگاهی سرد، مرکزگرا و مستقیم به افق هایی گسترده و خالی از آدم که عموما با عمقِ وضوح بالا توسط عدسی زاویه باز ثبت شده اند. این شکل نگاه بیش از همه به حس و حال عکاس در زمان و مکان زیسته اش می پردازد. آدم ها در عکس های این مجموعه بی حضورند و شاید همچون خود عکاس در پشت دوربین به نظاره نشسته اند».
علاقمندان برای دیدن آثار وی می توانند از فردا یکشنبه (نهم خرداد) تا هفدهم خرداد ساعت 15 تا 19 به گالری راه ابریشم به نشانی تهران،خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره 103 واحد 2 مراجعه کنند.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .