تبیان، دستیار زندگی
تبلور هنر ایرانی در اندیشه هانا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلور هنر ایرانی در اندیشه هانا

title

دوماهی می شودکه به ایران آمده و قصد دارد تامهر ماه زبان وادبیات فارسی را فراگیرد واین انگار گام بزرگی در زندگی اش است.
هانا مثل دختران جوان اصفهانی با پوششی هنرمندانه در آیین افتتاح نمایشگاه تذهیب همکلاسی های هنرآموزش حاضر شده ، نگاه عمیق به تابلوهایی که دوستان اصفهانی اش خلق کرده اند می اندازد وشوق یادگیری در چهره اش متبلور شده است.
وی می گوید من از هنر تذهیب چیز زیادی نمی دانم تنها نام استاد فرشچیان را شنیده ام و استاد خزایی هنرمند دیگری رامی شناسم که در ژاپن این هنر را معرفی می کند ؛من وهمسن وسالان وحتی مردم کشورم اطلاعات کمی از هنر ایران داریم وتمام اطلاعات ما ناچیز ودرکتاب آموزشی مدرسه مان بانام تاریخ جهان فراگرفته ایم.
او شیفته اشعار فردوسی وحافظ است وهمین احساس ،او را به ایران آورده وتصمیم گرفته است با فراگیری زبان فارسی هنر تذهیب رانیز یاد بگیرد و مبلغ خوبی برای معرفی هنرایران به مردم ژاپن باشد.
هاناکه تاحدودی با زبان فارسی آشنا شده است می گوید مردم ژاپن اطلاعات زیادی از شیوه زندگی وروحیه هنرمندانه ایرانی ها ندارند چراکه رسانه ها وتلویزیون ژاپن فقط اخبار سیاسی واقتصادی وحوادث ایران را منتشر می کند.
هانا معتقداست باید زندگی مردم ایران که باهنر ملموس وشکل گرفته است را به جهانیان معرفی کرد و بهترین راه برای رسیدن به این هدف سفرهنرمندان به کشورهای مختلف برای معرفی هنر وزندگی ایرانی است،چراکه حضور هنرمندان درایران نشانه وجودامنیت است وآثار هنری در فضای آرامش خلق می شوند وایران مهد هنراست .
هانا از دوستش می گوید اینکه اوهم عاشق اشعار خیام اما اطلاعاتش دراین زمینه ناچیز است واین باعث شده تا به سمت یادگیری زبان فارسی برود.
او حمایت های اداره فرهنگ ایران درژاپن را مثبت ارزیابی کرد وگفت:این اداره هر دوماه ویا سالی یکبار برنامه هنری در ژاپن خصوصا موسیقی برگزار می کند امااین کافی نیست.
دختر جوان ژاپنی با ابراز تاسف ازاینکه دیر با فرهنگ وهنر ایرانی آشنا شده است می گویدمن به تاریخ ایران علاقه زیادی دارم .
او چشمهایش رامی بندد وآرزو می کند تا مهرماه که دردانشگاه اصفهان مشغول فراگیری زبان وادبیات فارسی است با استاد فرشچیان نیز دیداری داشته باشد.
هانا هنرمندان صنایع دستی رابهترین معرف برای معرفی هنروفرهنگ ایرانی می داند ومی گوید کاش کارشناسان صنایع دستی ایران به ملتها معرفی می شدند آنها مبلغان خوبی برای هنر ایرانی و اسلامی هستند وباید با این هدف به کشورها سفرکنند نه بازار یابی وفعالیت اقتصادی، در غیر اینصورت بی احترامی به فرهنگ وهنر است .
او معتقداست احترام به هنر خود باعث رونق اقتصادی می شود.
آرام از کنار تابلوی نفیسی که مزین به هنر تذهیب است می گذردومی گوید :کاش همه مردم ژاپن روزی به ایران می آمدند ویا اخبار هنری ایران براخبار سیاسی واقتصادی اش غالب می شدولی اکنون نه تنها ایران بلکه خاورمیانه راخطرناک می بینند،در حالیکه آرامش وامنیت باعث خلق یک اثر هنری می شود و ایران واصفهان مهد هنر وآرامش است.
هانا در نمایشگاه تذهیب جادوی نقش شاهد هنر نمایی بانوان هنرمنداست ودسته گلهایی که خانواده های اصفهانی به هنرمندان این نمایشگاه اهدا می کنند رانشانه پیوند عمیق وآرامش روحی مردم ایران می داند .
او قصد دارد تذهیب رادر کنار زبان فارسی فراگیرد وبه همنوعانش بیاموزد ودر دانشگاه نیز پایان نامه اش را به موضوع هنر ایران اختصاص دهد.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .