تبیان، دستیار زندگی
مایکروسافت تایید کرد که از این پس کاربرانش را از بکارگیری رمز عبورهای ساده و ابتدایی همچون 123456 یا پسورد منع خواهد کرد. با تک شات همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایکروسافت استفاده از رمز عبور "123456" و "پسورد" را ممنوع کرد

مایکروسافت تایید کرد که از این پس کاربرانش را از بکارگیری رمز عبورهای ساده و ابتدایی همچون 123456 یا پسورد منع خواهد کرد.

بخش دانش تبیان

پسورد


 
ممنوعیت استفاده از پسوردهای ساده بخشی از تلاش های مایکروسافت برای مبارزه با هکرها و به حداقل رساندن پسوردهای سرقتی است. جلوگیری از بکارگیری پسوردهای ساده به این معنی است که هکرها نمی توانند تنها از طریق حدس زدن پسورد، به حساب کاربری افراد دسترسی داشته باشند.
 
مایکروسافت در وبلاگش نوشت که لو رفتن نام کاربری و پسورد بیش از 117 میلیون کاربر در شبکه اجتماعی لینکدین، این شرکت را به تغییر پسورد این کاربران مجبور کرده است. کارشناسان امنیتی استفاده از پسوردی را پیشنهاد می کنند که ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، نمادها و اعداد باشد.
 
درحالی که مایکروسافت قصد دارد استفاده از پسوردهای ساده را غیرممکن کند، برخی دیگر از شرکت ها همچون گوگل به دنبال ارایه راهکار جدیدی هستند که به طور کلی نیاز به وارد کردن پسورد برای ورود به حساب کاربری را حذف می کند. گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان امسال خود اعلام کرد که در حال کار بر روی فناوری جدیدی به نام Trust API است که در آینده ای نزدیک جایگزین پسوردها خواهد شد.
 
در حال حاضر برخی از دستگاه های هوشمند مبتنی بر اندروید دارای قابلیت Smart Lock هستند، قابلیتی که می تواند به منظور آنلاک کردن گوشی بدون نیاز به پسورد، صدای کاربر، حرکات و صورت او را اسکن کند. این قابلیت حتی می تواند الگوی راه رفتن کاربران را نیز شناسایی کند و درنتیجه شتاب سنج دستگاه فردی که نحوه راه رفتن متفاوتی دارد را شناسایی و گوشی را قفل می کند.
 
گوگل اکنون مدعی شده که Trust API بسیار پیشرفته تر از Smart Lock است، این فناوری در پس زمینه دستگاه فعال است و با استفاده از سنسورهای مختلف، داده ها را ترکیب کرده و محاسبه می کند که باید گوشی را آنلاک کند یا نه. این فناوری حتی می تواند نحوه کشیدن انگشت کاربر روی نمایشگر گوشی را اسکن و شناسایی کند.


منبع: تک شات