تبیان، دستیار زندگی
آیت الله نوری همدانی: نباید در جامعه اسلامی فقیر باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله نوری همدانی: نباید در جامعه اسلامی فقیر باشد

فقیر

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ‌ابنا ـ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مدیر کل شورای مرکزی زکات کشور در قم با بیان اینکه در اسلام فقر جایگاهی ندارد از بی توجهی به مسئله فقر در جامعه اسلامی انتقاد کردند.

معظم له افزودند: فقر باعث مشکلاتی چون ظلم می شود و در اسلام فقر وجود ندارد، اما در جامعه اسلامی به این مسئله مهم توجهی نشده و همین باعث مشکلاتی در جامعه شده است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه منابع طبیعی جزء انفال است و این منابع باید برای از بین بردن فقر در جامعه در اختیار ولی فقیه قرار گیرد گفتند: متاسفانه این چنین عمل نشده، بنابر این اگر همه مسئولان در جامعه به رسالت خود به درستی عمل کنند، نباید در جامعه اسلامی فقیر باشد باید تلاش کرد تا مردم در رفاه و آسایش و راحتی قرار بگیرند.

این مرجع تقلید افزودند: باید احتیاجات را دسته بندی کرد و مدیران در کشور، مدیریت درست انجام دهند، اگر نمی توانند مدیریت کنند، کار را به کسی که می تواند مدیریت کند، بسپارند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به مسئله زکات اشاره کردند و گفتند: کسانی که مال آنها به حد نصاب زکات رسیده، باید زکات مال خود را بپردازند، اما مسئولان هم باید در گرفتن زکات امانت دار باشند و این امانت را باید به مردم فقیر برگردانند.

..............
پایان پیام/ ۲۷۰


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .