تبیان، دستیار زندگی
است ( كارگردان: علی وزیریان) نام فیلم: خدا نزدیک است مدت: 87 دقیقه، رنگی كارگردان: علی وزیریان تهیه كننده: جواد نوروز بیگی نویسنده: علی وزیریان مدیر فیلمبرداری: محمد تقی پاک سیما تدوین كننده: حسن حسندوست سازن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدا نزدیک است

( كارگردان: علی وزیریان)

نام فیلم: خدا نزدیک است

مدت: 87 دقیقه، رنگی

كارگردان: علی وزیریان

تهیه كننده: جواد نوروز بیگی

نویسنده: علی وزیریان

مدیر فیلمبرداری: محمد تقی پاک سیما

تدوین كننده: حسن حسندوست

سازنده موسیقی: بردیا کیارس

چهره پرداز: سعید ملکان

صدابردار: مهران ملکوتی

صداگزار: محمدرضا دلپاک

طراح صحنه و لباس: بابک پناهی

جلوه های ویژه: محسن روزبهانی

استودیو صدا: روشنا

لابراتور: صدا و سیما

نسخه بازبینی: دی وی دی

موارد تبلیغاتی: قطعه عکس فیلم ، عکس کارگردان، پوستر فیلم

خلاصه داستان: رضا با موتور مسافر کشی می کند. او در نگاه اهالی شیرین عقل است، لیکن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا، روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور رضا سفر کند. رضا دلباخته لیلا شده رفته رفته احوالاتش به گونه‌ای تغییر م‌یابد که مادرش برای شفا به امامزاده می‌برد.

زندگینامه كارگردان: علی وزیریان متولد سال 1339 در تهران و فارغ التحصیل رشتة نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. چهرة او به عنوان یکی از هنرمندان عرصه طراحی گرافیک و نقاشی معاصر ایران شناخته شده است. آثار او در دهها نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش در آمده اند. حضور در نمایشگاه بین المللی هنر نیویورک در سال 1379 و نمایشگاه های هنر ایران در شهرهای لندن، برن، ژنو و شرکت در نمایشگاه تویاما ژاپن از آن جمله است. تاکنون آثار او در سه جلد کتاب مستقل به چاپ رسیده و طراحی آرم و تندیس پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمونة دیگری از کارهای اوست. وزیریان در سال 1382 اولین تجربة خود را در زمینة سینما با فیلم کوتاه "بازباران" آغاز کرد. این اثر تاکنون در بسیاری از فستیوال های معتبر بین المللی حضور پیدا کرده و جوایز گوناگونی را به خود اختصاص داده است. پروانة زرین بهترین فیلم کوتاه بخش بین المللی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی هجدهمین جشنوارة فیلم کودک و نوجوان اصفهان، فیل نقره ای فستیوال فیلم کودک و نوجوان هند و جایزة ویژة هیئت داوران فیلم هیوستون آمریکا از این جوایز است.

ملاحظات: God is Near