تبیان، دستیار زندگی
هواداران پرسپولیس نبودند! پنجشنبه 5/11/85 ساعت: 15 ورزشگاه: آزادى تهران پرسپولیس: 3 گل ها: مهرزاد معدنچی (13) ،  كریم باقرى (25 _ پنالتى) و احسان خرسندى(90+2) ابومسلم: 4 گل ها: محمد منصورى(59) و عرفان اولروم (69و 76و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس ?- ابومسلم ?

خوب شد هواداران پرسپولیس نبودند!


پنجشنبه 5/11/85

ساعت: 15

ورزشگاه: آزادى تهران

پرسپولیس: 3

گل ها: مهرزاد معدنچی (13) ،  كریم باقرى

(25 _ پنالتى) و احسان خرسندى(90+2)

ابومسلم: 4

گل ها: محمد منصورى(59) و عرفان اولروم (69و 76و 82 )

داور: رحیم رحیمى مقدم

كمك ها: مرتضى كریمى و علیرضا كهورى

اخطار: مسعود زارعى و رابرت ساها (پرسپولیس)، مرتضى برگ زر و احمد مقدسى پور (ابومسلم)

اخراج: الونگ الونگ (پرسپولیس 80 )، محمد منصورى (ابومسلم 90 )

بهترین بازیكن: عرفان اولروم (ابومسلم)

پرسپولیس: مهدى واعظى، كریم باقرى، الونگ الونگ، رابرت ساها، مسعود زارعى، فرزاد آشوبى، ابراهیم اسدى، پژمان نورى، داود سیدعباسى، مهرزاد معدنچى و صلاح حسن (احسان خرسندى 78 )

سرمربى: مصطفى دنیزلى

ابومسلم: نادر غبیشاوى، مهدى هاشمى نسب، فرانك آتسوى، سید محمدحسینى، داود دانش دوست، جواد رزاقى (عبدالله شاه حسینی 81) ، مجید نورمحمدى، ایوان پتروویچ (محمد منصورى 46 ) ،  مرتضى برگ زر (وحید عسگرى 87 ) ، احمد مقدسى پور و عرفان اولورم

سرمربى: خداداد عزیزى

شاید بشود از این شكست به عنوان تلخ ترین شكست این فصل پرسپولیس یاد كرد. شكستى كه شاید تا حدود زیادى باعث بیرون ماندن سرخ ها از كورس قهرمانى شده و فاصله با صدرنشینان را همچنان حفظ كند، بدتر از همه اینكه تیم سرخپوش پایتخت 2 بار در فصل به ابومسلم باخته و هر 6 امتیاز ممكن را به حریفش تقدیم كرده است. این باخت درحالى براى پرسپولیسى ها گران تمام مى شود كه با توجه به حواشى ایجاد شده بین خداداد عزیزى و دنیزلى، حالا سرمربى تركیه اى قافیه را به حریف جوانش باخته و یك شكست خورده واقعى است.

پرسپولیس در شرایطى بازى را آغاز كرد كه باز هم 6 غایب بزرگ و كوچك داشت و روى نیمكت پشتوانه خوبى نداشت. در آن سوى میدان ابومسلم هم با 2 غایب گام به میدان رقیب گذاشته بود و مى خواست در روزى كه حریفش هیچ هوادارى نداشت حتى با یك امتیاز تهران را ترك كند.

بازى با برترى سرخ ها آغاز شد و 2 گل در نیمه نخست مزد برترى آنها بود و کم کم داشتیم به یاد صحبتهای مصطفی دنیزلی می افتادیم که گفته بود در نیم فصل دوم تیم دیگری را خواهید دید.

اما نه صبر کنید فوتبال 90 دقیقه است !

پرسپولیس هم کم بازی برده رو نباخته ؛ دقیقا در بین دو نیمه بود که به یاد بازی فجر سپاسی افتادم وانگار دنیا داشت دور سرم می چرخید و با خودم می گفتم که پرسپولیس می تواند بازی را حفظ کند یا باید منتظر یک فاجعه دیگر باشیم .خلاصه نیمه دوم شروع شد و تغییر تاكتیك خداداد در نیمه دوم جواب داد و سیاه جامگان مشهدى تیم برتر میدان در نیمه دوم بودند و می شد از همان شروع نیمه دوم باخت پرسپولیس را حدس زد.

گل منصورى جانشین در دقیقه 59 آغاز آتشبازى تیم خراسانى بود و پس از آن بود كه اولروم گلزن این تیم در بازى رفت 3 بازپر  پیاپى با قدرت گلزنى خود و با استفاده از اشتباهات متعدد دروازه بان و مدافعان پرسپولیس یك نتیجه رؤیایى را براى آنها رقم زد. گل دقیقه پایانى خرسندى تنها فاصله را كم كرد تا در نهایت شكست سنگین و تلخ 3-4 برای  پرسپولیس و دنیزلى باز هم مقابل ابومسلم و این بار در مصاف با خداداد ثبت شود.

پرسپولیس با این باخت دچار بحران دیگرى شد و نیم فصل دوم را نیز با شكست آغاز كرد تا تیره روزى هایش همچنان ادامه داشته باشد. اوضاع قرمزها درحالى بدتر مى شد كه رقیبان آنها 24 ساعت بعد از این بازى و با اطلاع از این شكست سنگین به بیشتر كردن فاصله خود با تیم سوم جدول بیندیشند.

شاید تنها نکته مثبت این بازی محرومیت هواداران پرسپولیس از تماشای بازی بد تیمشان بود که باعث شد آنها کمتر از این بابت عذاب بکشند!!

خداداد : نیمه دوم بهتر بودیم

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت :درنیمه دوم بازی باتیم پیروزی بسیارعالی ظاهرشدیم وبازی رابردیم .

خدادادعزیزی درپایان این مسابقه گفت : این بازی دو نیمه متفاوت داشت ، نیمه اول مابسیاربد بودیم اماپیروزی بسیارعالی بودودرنیمه دوم عكس ان اتفاق افتاد.

عزیزی گفت :درنیمه اول بازیكنان ماانقدربدوبی تعصب ظاهرشدندكه در بین دونیمه ودررختكن به انان گفتم كه واقعااینگونه بازی كردن تیم ابومسلم شرم اوراست .

وی افزود:درنیمه دوم روش بازی تیم خودرا از (4- 4-2) به ( 3-5-2) تغییر دادیم وبااین كارمی خواستیم یارگیری رافشرده تروبویژه مهرزاد معدنچی هافبك تیم حریف رامهاركنیم زیرااین بازیكن نیمه اول خیلی تیم ما را ازار دادواین تغییرروش بازی نتیجه بخش بود.

خدادادعزیزی گفت :البته بازیكنان مانیمه دوم بسیارپرتلاش بودندوبا فعل خواستن تیم پیروزی را با گل های زیاد شكست دادند با این حال از انان گله مندم زیرا نباید گل اخررا دریافت می كردند.

دنیزلی : ابومسلم موقعیت گل نداشت!!

سرمربی ترك تبار پرسپولیس پس از شکست تیمش گفت : ابومسلم حتی یك موقعیت گل هم نداشت !!

مصطفی دنیزلی افزود:درنیمه اول این بازی تیم ابومسلم حتی خطری برای ماایجادنكردوروی دروازه تیم ما نیامد اما در نیمه دوم بازیكنان ما مرتكب اشتباهات فردی فراوان شدند.

وی گفت :واقعاغیرقابل باوراست درمسابقه ای كه تیمی حتی یك موقعیت گل هم نداشت تیم ماچهارگل خورد.

دنیزلی اضافه كرد:درهرزمان این بازی ازجمله موقعی كه با 2 گل پیش بودیم یاموقعی كه 2 - 2 مساوی بودیم و حتی زمانی كه ازحریف عقب بودیم می توانستیم درمجموع حدود 6 یا 7 گل به تیم ابومسلم بزنیم امااین اتفاق نیافتادوازموقعیت هااستفاده نكردیم واین بسیار عجیب بود.

سرمربی تیم فوتبال پیروزی گفت :درنهایت اینكه اگردریك بازی اگردریك بازی تیمی مثل تیم پیروزی اینقدر راحت موقعیت را ازدست بدهد و اینقدرراحت گل بخورد نتیجه ای مثل بازی امروزباابومسلم رقم خواهدخورد

انصاری فرد : دنیزلی می ماند

با وجود شكست پرگل 4 – 3 سرخپوشان پایتخت برابرتیم فوتبال ابومسلم خراسان درتهران ، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی ازسرمربی ترك تبارتیمش حمایت كرد.

محمدحسن انصاری فرددرپایان این مسابقه علت این شكست رامحرومیت ومصدومیت چندین بازیكن كلیدی این تیم ازجمله واحدی نیكبخت واولادی دانست وافزود:وقتی فقطدویا سه بازیكن اصلی درخدمت تیم نباشندچنین نتیجه ای تعجب اورنیست چه رسد به اینكه تیمی مثل تیم ماكه امروزحدودهشت مهره اصلی خودرادراختیار نداشت .

انصاری فردتصریح كردكادرفنی هیچ تقصیری نداردماصددرصدبازهم از دنیزلی وكادرفنی تیم حمایت خواهیم كرد. وی گفت بارفع محرومیت ومصدومیت بازیكنان شاخص تیم وپیوستن دوبازیكن خارجی تازه به خدمت گرفته شده /تیم مابزودی بسیاربهترازقبل خواهد شد.

انصاری فرددرباره غیبت مهرداداولادی مهاجم تیم فوتبال پیروزی دربازی باابومسلم گفت هنوزكارت ای تی سی اولادی صادرنشده است ومابایدبه امارات برویم وازطریق باشگاه الشباب این مشكل رابرطرف كنیم .

در حاشیه دیدار پرسپولیس - ابومسلم

* در واپسین دقایق بازى پرسپولیس - ابومسلم مهدى هاشمى نسب كاپیتان سیاه جامگان مشهدى با احسان خرسندى مهاجم جوان پرسپولیس درگیرى لفظى پیدا كرد كه برخورد آنها تا پایان مسابقه ادامه یافت. در زمان خروج از زمین مسابقه نیز درگیرى آنها ادامه داشت كه ابراهیم اسدى با دخالت قصد پایان دادن به ادامه حواشى را داشت.

كاپیتان دوم هم نه تنها قائله را خاتمه نداد، بلكه باعث متشنج شدن بیشتر این درگیرى شد. او با لحنى تند بازیكنان پرسپولیس را به بى تعصبى محكوم مى كرد و از آنها مى خواست باخت به ابومسلم را توجیه نكنند.

كاپیتان دوم پرسپولیس با عصبانیت وارد رختكن شد و حتى به در ورودى هم ضربه زد. داخل رختكن نیز صداى همهمه بازیكنان پرسپولیس به گوش مى رسید كه با محكوم كردن یكدیگر به نوعى قصد توجیه كردن این شكست را داشتند.

* مأموران امنیتى و نیروى انتظامى با دقت بسیار كنترل ورزشگاه آزادى را در دست داشتند تا هیچ تماشاگرى به داخل ورزشگاه وارد نشود.

* به رغم كنترل شدید نیروى انتظامى دو تماشاگر از مقابل جایگاه، بازى پرسپولیس - ابومسلم را به تماشا نشسته بودند!

* در جایگاه ویژه جمعى از مسؤولان ابومسلم و پرسپولیس حضور داشتند.

* عبدالرحمان شاه حسینى رییس كمیته انضباطى فدراسیون فوتبال و دیگر همكارانش در فدراسیون فوتبال با جدیت اوضاع ورزشگاه را زیر نظر داشتند تا هیچ تماشاگرى وارد نشود.

* خداداد عزیزى پیش از آغاز بازى با دسته گل به سمت نیمكت پرسپولیس رفت و از دنیزلى اجازه نشستن روى نیمكت تیم مقابلش را گرفت.

* وینكو بگوویچ دقایقى پس از شروع بازى وارد ورزشگاه شد و در جایگاه ویژه بازى را زیر نظر گرفت.

* حوالى دقیقه 27 امیر قلعه نویى به ورزشگاه آزادى آمد و از جایگاه خبرنگاران بازى را تماشا كرد. او در نیمه دوم به اتاقك شیشه اى كنار جایگاه خبرنگاران رفت و بازى دو تیم را دنبال كرد.

* حنطه كمك مربى تیم فوتبال ابومسلم در طول بازى در كنار زمین تیم را هدایت مى كرد و توصیه هاى خداداد را به گوش بازیكنان مى رساند.

<خداداد عزیزى و دیگر مربیان ابومسلم بارها در طول بازى با داور چهارم، كمك داور و ناظر بازى جر و بحث كردند.

* پس از پایان بازى آتسوى بازیكن آفریقایى تیم فوتبال ابومسلم با لگد به در رختكن تیم فوتبال پرسپولیس كوبید. مدیرعامل باشگاه ابومسلم هم از مربیان تیمش خواست با این بازیكن خاطى به شدت برخورد كنند.

* حنطه و برگى زر مربیان تیم فوتبال ابومسلم در پایان بازى بنا به دلایل نامعلوم با هم درگیر شدند. هرچند حنطه مربى ابومسلم این درگیرى را تكذیب كرد.

* خداداد عزیزى از حضور در سالن كنفرانس ورزشگاه آزادى خوددارى كرد و در راهرو به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

* مدیرعامل و سرمربى ابومسلم كه از این پیروزى به وجد آمده بودند تا 45 دقیقه بعد از بازى به مصاحبه با شبكه هاى مختلف تلویزیونى پرداختند اما بازیكنان پرسپولیس پس از پایان بازى حاضر به انجام مصاحبه با خبرنگاران نشدند.

* محمدحسن انصارى فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پایان بازى راهى رختكن شد و دقایقى را براى بازیكنان صحبت كرد.

* بازیكنان تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان بازى بیش از 45 دقیقه در رختكن ماندند.

* اكثر انتقاداتى كه در ورزشگاه مطرح مى شد متوجه مصطفى دنیزلى سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس بود.

* یكى از بازیكنان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از پایان بازى كاپیتان ابومسلم را به فحاشى متهم كرد. این بازیكن ادعا كرد از زمانى كه وارد زمین شد مورد اهانت هاى این بازیكن باتجربه قرار گرفت.