تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه چهاردهمین همایش علمی-کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران در مشهد مقدس بر نقش کلیدی و غیرقابل انکار روحانیون در بصیرت افزایی شهروندان در تمامی حوزه ها تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش ائمه جماعات شهرداری تهران در مشهد تاکید کرد:

نقش غیرقابل انکار روحانیون در بصیرت افزایی شهروندان/از بین بردن حساسیت های دینی از مهمترین اهداف دشمن

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه چهاردهمین همایش علمی-کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران در مشهد مقدس بر نقش کلیدی و غیرقابل انکار روحانیون در بصیرت افزایی شهروندان در تمامی حوزه ها تاکید کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

افتتاحیه چهاردهمین همایش علمی-کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران در مشهد مقدس

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی با بیان اینکه نفوذ مخرب فکری و فرهنگی در جامعه، تغییر نگرش ها و باورها را به مرور زمان به شهروندان دیکته می کند، گفت: در همین راستا و در جهت مقابله با این نفوذ روحانیون وظیفه مهم و حساسی دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید آگاه باشیم که دشمن چه چیزی را در جامعه اسلامی ما هدف قرار داده است، افزود: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا با نفوذ به افکار، نفوذ به اقتصاد و نفوذ به امنیت جامعه اهداف شوم خود را پیش ببرد که خوشبختانه تا به امروز ذره ای در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده و انشالله نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با اشاره به نفوذ فردی و اقتصادی در جامعه تصریح کرد: دشمن در نفوذ فکری یک شخص را مورد هدف قرار می دهد تا به وسیله فرد مورد نظر به اهداف خود دست پیدا کند. همچنین در نفوذ اقتصادی نیز دشمن تمام تلاش خود را برای آسیب زدن به زیرساخت های اقتصادی به کار می بندد و حتی به محاصره اقتصادی هم روی می آورد.
وی با تاکید بر نفوذ سیاسی، فکری و فرهنگی دشمن در جامعه خاطرنشان کرد: تغییر فرهنگ ، اداب و ارزش های اسلامی ؛ مهمتر از همه از بین بردن حساسیت های دینی از مهمترین اهداف دشمن در  این مسیر است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در جلوگیری از رسیدن دشمنان به اهداف شان تاکید کرد: خوشبختانه تا به امروز روحانیون توانسته اند در آگاه سازی جامعه بخصوص نسل جوان قدم های مهمی بردارند، اما معتقدیم باید آگاه سازی بیشتری بخصوص در حوزه فضای مجازی صورت بگیرد. نسل جوان و خانواده های آنان باید از تاثیرات  فضای مجازی بر جامعه آگاه باشند.
وی در ادامه با تاکید بر تاثیر برگزاری همایش علمی  ? کاربردی ائمه جماعات گفت: اعلام چالش ها، مشکلات و فرصت های موجود در شهرتهران باعث همفکری در میان ائمه جماعات و تاثیرگذاری بیش از پیش آنان در جامعه می شود.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امیدوارم این گونه جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
خاموشی با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران در خصوص اهمیت نماز بخصوص نماز جماعت نیز تصریح کرد: خوشبختانه گزارش هایی که به شورای دین رسیده است گزارش های بسیار خوب و قابل قبولی است اما توقع ما از مدیریت شهری تهران به عنوان الگو کماکان زیاد است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد:
تاثیر توجه به فریضه نماز در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تاثیر برگزاری نماز در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی گفت: اگر فریضه نماز در جامعه به موقع برگزار شود جلوی فساد، فحشا و منکر گرفته خواهد شد.

محمود مظفر در حاشیه چهاردهمین همایش علمی-کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر نقش و تاثیرگذاری روحانیون در فرهنگ سازی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و غیر قابل انکار است.
وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها و کارشناسان اجتماعی هم اکنون اذعان می کنند، حرف شنوی ای که نسل جوان از روحانیون دارند حتی از پدر و مادر خود ندارند.
مظفر با تاکید بر نقش روحانیون در حل آسیب ها و مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: روحانیون معظم همیشه توانسته اند در آگاه سازی افراد مختلف جامعه قدم های مهمی بردارند. در همین راستا یکی از مواردی که هم اکنون در جامعه ما باید به آن توجه ویژه شود، برگزاری نماز جماعت است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون ما شاهد رونق نه چندان مطلوب حضور افراد در مساجد و بخصوص هنگام برگزاری نماز صبح هستیم، افزود: باید تشویق و ترغیب شهروندان بخصوص نسل جوان به حضور در نماز جماعت سرلوحه برنامه ها قرار گیرد و مطمئنا شهرداری تهران نیز می تواند در این خصوص تاثیرگذار عمل کند.
مظفر تصریح کرد: اگر در نماز  مداومت، محافظت و خشوع وجود داشته باشد می توان تاثیر آن را در میان قشرهای مختلف جامعه مشاهده کرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه افزود: برای اقامه نماز جماعت باید چهار اقدام اساسی «آشناسازی، آسان سازی، نیروسازی و جریان سازی» انجام شود.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال در بحث آسان سازی باید شرایطی مهیا شود تا مردم بتوانند درموقع برپایی نماز جماعت به راحتی به مساجد و محل های اقامه نماز دسترسی داشته باشند .
مظفر با اشاره به دو اقدام نیروسازی وجریان سازی در اقامه نماز نیز گفت: باید هفته یاوران نماز ابتدا در ادارات سپس در محلات و درنهایت در سطح جامعه راه اندازی شود. همچنین درخصوص جریان سازی هم باید نکات و آثار برپایی نماز جماعت در جامعه به افراد گوشزد شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در پایان افزود: همانقدر که به درآوردن رزق و روزی حلال و تاثیر آن در خانواده  و جامعه تاکید می شود باید به برگزاری نماز جماعت و آثار برکات آن هم توجه شود  .

همزمان با دهه تکریم برگزار می شود؛
غبارروبی مساجد شاخص پایتخت با حضور اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهری
رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران از غبارروبی مساجد شاخص پایتخت همزمان با دهه تکریم و با حضور اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده در چهاردهمین همایش علمی  ? کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران با اعلام این خبر؛ هدف از برگزاری این همایش را تولید محتوا برای ائمه جوان شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: هم اکنون ائمه جماعات یاوران اصلی مدیران شهری در احیای فریضه نماز و امر به معروف ونهی از منکر هستند.
وی با اشاره به اینکه این همایش باعث آگاهی بیشتر از فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه و پایتخت می شود، افزود: هم اکنون بیش از 300 روحانی در شهرداری تهران فعالیت می کنند و معتقدیم این عزیزان توانایی تغییر و تحول عظیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر را دارند .
حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده با تاکید بر اینکه مبلغ باید مخاطب شناس، صبور و آگاه به مکان و زمان باشد، تصریح کرد: همچنین مبلغ باید از بیان گرم و شیوا نیز برخوردار باشد.
مشاور شهردار تهران در امور مساجد بیان کرد: امام جماعت در برپایی نماز جماعت نقش کلیدی و اساسی دارد و باید بتواند تاثیرات برگزاری نماز اول وقت در زندگی شهروندی را برای کارکنان و شهروندان تبین و تشریح کند.
وی با اشاره به حضور کارشناسان و اهل فن در چهاردهمین همایش علمی  ? کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران گفت : ائمه جماعات باید از فرصت گرانقدر ماه های شعبان و رمضان و آمادگی پذیرش معارف الهی توسط مخاطبان خود حداکثر استفاده را برده و خود را بیش از پیش به سلاح علم و آگاهی مجهز کند . 
رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران عنوان کرد : انشالله طوری عمل شود که بعداز ماه مبارک رمضان تعداد نمازگزاران جماعت در ادارات ، سازمان ها ، معاونت ها و... شهرداری تهران بیش از پیش افزایش یافته و نسبت به قبل  این حضور محسوس تر باشد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده مخاطب شناسی و شناخت نیازهای جامعه هدف را یکی از مسائل مهم و مورد توجه در آموزش مبلغان عنوان کرد و گفت : طرح مباحث مختلف براساس فهم و درک مخاطبان هم اکنون ازنیازهای روز جامعه می باشد.
مشاور شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت های مدیریت شهری پایتخت در برگزاری مناسبت های مختلف دینی در شهر تهران تصریح کرد: از ابتدای سال94 تا کنون تنها درمناسبت های خاص درمجموع 7 هزار مساعدت به مساجد ، حسینیه ها و... در شهر تهران صورت گرفته است.
وی با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر 44میلیارد تومان جهت تامین و تجهیز مساجد مختلف پایتخت گفت: خوشبختانه توانستیم 523 شورای نماز و شورای امر به معروف در زیرمجموعه های مختلف شهرداری تهران تشکیل دهیم و جلسات این شوراها نیز هم اکنون به صورت منظم در حال برگزاری است .
صادق زاده با اشاره به فعالیت پررنگ مدیریت شهری تهران در حل مشکلات و معضلات محله هرندی اظهارکرد: معضلات و مشکلات محله هرندی یک مجموعه کاملا پیچیده است. راه حل آنها نیز نیازمند تهیه و اجرای کامل یک مجموعه به صورت پازل است و در این مسیر هر نهاد و سازمانی نیز باید به وظیفه خود عمل کند .
وی درپایان با اشاره به اجرای طرح میثاق درمحله هرندی گفت: با اجرای این طرح دانش آموزان ترغیب به حضور گسترده در نماز جماعات مساجد شده اند. همچنین با همراهی آنان حضور در خانه های مادران و پدران معظم شهدا را نیز در دستور کار داریم.